۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
اعمال قانون خودرو‌های فاقد معاینه فنی با کنترل مکانیزه
سرپرست سازمان مدیریت ومهندسی شبکه حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان با اشاره به اینکه طرح نظارت مکانیزه معاینه فنی خودرو‌ها از ابتدای شهریور آغاز خواهد شد، گفت: رانندگانی که خودرویشان فاقد معاینه فنی باشد در جریان کنترل مکانیزه، روزانه اعمال قانون می‌شوند.
کد خبر: ۵۵۸۳

به گزارش کارنا، امیر بهرامی شرافت با بیان اینکه تاثیر خودرو‌های دودزا در افزایش آلودگی هوای شهر، بحث جدید و پدیده نوظهوری نیست و چندین سال است شهر‌های بزرگ درگیر آن هستند و بخش قابل توجهی از آلودگی هوا متعلق به منابع آلاینده متحرک هستند، اظهارکرد: خودرو‌های فاقد معاینه فنی نقش پررنگ‌تری در آلودگی هوا دارند.

وی تصریح کرد: با ثبت پلاک خودرو‌های دارای برگ معاینه فنی در سیستم یکپارچه کشوری، دوربین‌های سطح شهر (دوربین‌های ثبت تردد و تخلف سرعت، دوربین‌های طرح ترافیک، دوربین‌های محدوده اجرای طرح زوج یا فرد) امکان شناسایی خودور‌های فاقد معاینه فنی وجود دارد.

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان با اشاره به آغاز طرح نظارت مکانیزه معاینه فنی خودرو‌ها در همدان، خاطرنشان کرد: این طرح با توجه به مجوزات اخذ شده از شورای همتای استان، حمایت شورای شهر و مدیریت شهری و تجهیزاتی که نصب و راه‌اندازی شده، به صورت مکانیزه از ابتدای شهریور ماه سال جاری اجرایی خواهد شد.

بهرامی شرافت با تأکید براینکه این طرح در راستای اجرای ارتقای ایمنی تردد خودرو‌های عبوری و اجرای قوانین هوای پاک پیگیری و اجرایی می‎‌شود، افزود: برابر قوانین، تردد با وسیله نقلیه‌ای که برگه معاینه فنی معتبر نداشته باشد ممنوع است و رانندگانی که خودرویشان فاقد معاینه فنی باشد در جریان کنترل مکانیزه، روزانه اعمال قانون می‌شوند.
منبع: ایسنا

ارسال نظر