به گزارش کارنا، انتخاب بهترین خودروی سال بیست سال است که برگزار میشود. امسال داوران از ۳۱ کشور جهان در چند مرحله بیش از ۱۴۰ خودروی جدید را بررسی کردند و در نهایت سه خودروی برتر را انتخاب کردند. برای حضور در این رقابت باید حداقل دههزار دستگاه تولید شده باشد و این خودرو در دو بازار اصلی خودرو در دو قاره فروخته شود.
ولوو EX ۳۰ با اینکه در بخش بهترین خودرو و بهترین خودروی الکتریکی ناکام بود، اما توانست با شکست BYD دلفین و لکسوس LBX جایزه بهترین خودروی شهری را ببرد. در بخش بهترین طراحی، تویوتا پریوس، فراری پوروسانگوئه و فورد برونکو به مرحله نهایی رسیده بودند و در نهایت تویوتا بیشترین امتیاز را از داوران گرفت. چاد دویچ، از مدیران تویوتا در آمریکای شمالی هنگام دریافت جایزه بهشوخی گفت احتمالا این تنها باری است که تویوتا پریوس با فراری در مسابقهای شرکت میکند و برنده میشود.
در بخش بهترین خودروی اسپرت، هیوندای آیونیک ۵ N با برتری بر فراری پوروسانگوئه، پورشه کاین و دو مدل بامو شگفتیساز شد و عنوان بهترین خودروی اسپرت سال را از آن خود کرد. بعد از هیوندای، بامو M ۲ و بامو XM دوم و سوم شدند. در بخش بهترین خودروی لوکس، سه مدل مرسدس-بنز و دو خودرو از لکسوس و بامو به فینال رسیده بودند که در نهایت بامو سری ۵ بیشترین امتیاز را کسب کرد و برنده شد. بعد از بامو، مرسدس-بنز کلاس E دوم و مرسدس-بنز EQE شاسیبلند سوم شدند. این سومین سال پیاپی است که محصولات خودروسازان کرهای به عنوان بهترین خودروی سال انتخاب میشوند. هیوندای در سال ۲۰۲۳ با مدل آیونیک ۶ و در سال ۲۰۲۲ با مدل آیونیک ۵ این جایزه را برد. حضور پررنگ خودروهای الکتریکی در بین نامزدهای دریافت جایزه و رسیدن خودروهای چینی به مرحله پایانی از نکات قابلتوجه رقابت امسال بود.
منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر