۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹
ماجرای تریلی‌های حامل خودرو‌های دست دوم در کشور
تریلی حامل خودرو‌های فراری، پورشه و دیگر خودرو‌های خارجی دست دومی که از جنوب به سمت شمال کشور در تردد هستند این روز‌ها بیش از هر زمان دیگری به چشم می‌آیند.
کد خبر: ۵۶۴۳

به گزارش کارنا، با حواشی تصویب آیین نامه خودرو‌های دست دوم و اخبار مربوط به باز و بسته شدن سایت ثبت سفارش این خودرو‌ها، حالا تریلی‌ها حامل خودرو‌های خارجی دست دوم نگاه‌ها را به سمت خود خیره کرده است.

در این بین برای برخی این سوال مطرح شده که آیا واردات دست دوم‌ها کلید خورده و اگر نه، این خودرو‌های خارجی چگونه و با چه مجوزی وارد کشور شده اند؟

آنچه مشخص است هنوز دستورالعمل اجرایی خودرو‌های کارکرده ابلاغ نشده و به گفته معاون حمل و نقل وزارت صمت، خودرویی نیز ثبت سفارش نشده است بنابراین خودرو‌های یاد شده، ارتباطی به آیین نامه ورود خودرو‌های دست دوم ندارد.

تریلر‌هایی با خودرو‌های مختلف خارجی که در بزرگراه‌ها و جاده‌های کشور بخصوص از جنوب به سمت شمال تردد می‌کنند، خودرو‌هایی را حمل میکنند که از کشورمان ترانزیت می‌شود.

این خودرو‌ها عمدتا از بندرلنگه وارد کشور می‌شوند و با انتقال به شمال کشورمان، به سمت کشور‌های حوزه قفقاز ترانزیت می‌شوند.

در حقیقت موقعیت منحصربفرد ایران در جغرافیای منطقه و همجواری با خلیج فارس سبب شده تا ایران کانون ترانزیت کالا در منطقه باشد و بسیاری از کشور‌های شمالی ایران از طریق کشورمان به دریا راه یابند.

به ازای ورود هر خودرو ترانزیتی از مرز دریایی و خروج از مرز زمینی کشور درآمدی نصیب کشور می‌شود.
منبع: ایران جیب

ارسال نظر