۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴
سایپا در دل بازار روسیه جا باز کرد
سال گذشته در جریان نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو، سایپا برای مونتاژ شاهین و تندر P ۹۰ در روسیه برنامه ریزی کرد. کارشناسان بر این باور بودند که خودرو‌های سایپا می‌توانند در بازار روسیه جای پای خود را محکم کنند، اما به شرطی که قیمت‌ها مناسب باشد.
کد خبر: ۵۶۵۶

به گزارش کارنا، در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو MIMS Automobility Moscow ۲۰۲۳ که سال گذشته در مسکو افتتاح شد، خودروسازی سایپا اعلام کرد که قصد دارد تولید خودرو‌های خود را در روسیه آغاز کند. برنامه سایپا برای تولید شاهین و تندر P ۹۰ بود.

شاهین بر روی پلت فرم تویوتا B نسل دوم تویوتا یاریس (این خودرو در سال ۲۰۰۵ عرضه شد) ساخته شده و به موتور ۱.۵ لیتری ۱۱۲ اسب بخاری مجهز است. همچنین P ۹۰ نسل اول رنو لوگان مدرنیزه شده است که قبلاً در روسیه مونتاژ شده و مدت هاست تولید آن متوقف شده است. این مدل مجهز به موتور ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۱۵ اسب بخار، گیربکس مکانیکی یا گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک چینی است.

سایپا قصد داشت این خودرو را در یکی از سایت‌های سابق رنو- نیسان مونتاژ کند. کارشناسان بر این باور بودند که خودرو‌های سایپا می‌توانند در بازار روسیه جای پای خود را باز کنند، اما به شرطی که قیمت‌ها مناسب باشد.
منبع: تیتر کوتاه

ارسال نظر