۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۷
نگاهی بر عملکرد بیست و هفتمین نمایشگاه اتومبیلتی مسکو
نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو، یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های اصلی قطعات یدکی خودرو، تجهیزات و وسیله نقلیه، محصولات تعمیر و نگهداری در روسیه و کشور‌های CIS است. سال ۲۰۲۳ یکی از بهترین دوره‌های برگزاری این نمایشگاه بود.
کد خبر: ۵۸۸۶

به گزارش کارنا، در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو ۵۴ هزار و ۷۴۹ بازدیدکننده از ۸۷ منطقه روسیه حضور داشتند که نشان دهنده افزایش ۱۳۷ درصدی آمار بازدیدکنندگان نسبت به دوره قبل است. این نمایشگاه در فضایی با مساحت ۶۴ هزار متر مربع و سه منطقه اصلی برای کنفرانس‌ها برگزار شد که نسبت به سال ۲۰۲۲ حدود ۶۰ درصد وسیع‌تر بود. تعداد شرکت‌هایی که در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو حضور داشتند به هزار و ۵۸۵ رسید که ۱۸۷ درصد نسبت به دوره سال ۲۰۲۲ افزایش داشته‌اند.

بزرگترین تولید‌کنندگان و توزیع‌کنندگان قطعات یدکی، تجهیزات و کالا‌ها برای تعمیر و نگهداری خودرو در این نمایشگاه شرکت کردند. غرفه داران از ۲۱ کشور هم در ۸ غرفه ملی و هم به صورت انفرادی محصولات خود را در این نمایشگاه ارائه کردند. کشور‌های شرکت‌کننده در این نمایشگاه شامل: روسیه، بلاروس، مجارستان، آلمان، هنگ کنگ، هند، اندونزی، ایران، ایتالیا، قزاقستان، چین، مکزیک، مالزی، امارات متحده عربی، لهستان، سنگاپور، تایلند، تایوان، ترکیه، ازبکستان و کره جنوبی بودند. هشت غرفه ملی متعلق به کشور‌های ایران، هنگ کنگ، هند، چین، مالزی، کره جنوبی، تایوان و ترکیه بود.

نتایج نظرسنجی از برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو به شرح زیر است:

۸۷ درصد از غرفه داران در این نمایشگاه از تنوع بازدیدکنندگان رضایت کامل داشتند.
۸۴ درصد از غرفه داران از درآمد حاصل از نمایشگاه برای شرکت‌کنندگان راضی بودند.
۷۴ درصد از غرفه داران در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه سفارش‌های بسیاری دریافت کردند.
۸۳ درصد از غرفه داران نمایشگاه اتومبیلتی مسکو حضور خود برای شرکت در نمایشگاه سال آینده را تایید کردند.

آمار مشخص از بازدیدکنندگان بیست و هفتمین نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو نشان می‌دهد که ۸۷ درصد از بازدیدکنندگان به اهداف تخصصی خود در این نمایشگاه رسیدند. ۹۲ درصد از آن‌ها امتیاز بالایی به این نمایشگاه دادند. ۸۸ درصد از افراد به دلیل فعالیت‌های تخصصی خود به این نمایشگاه مراجعه کردند.

میزان علاقه مندی بازدیدکنندگان به بخش‌های مختلف نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو

۸۷ درصد علاقه‌مند به قطعات و لوازم یدکی خودرو
۴۴ درصد بخش روغن ها، روان کننده‌ها و مایعات خنک‌کننده خودرو
۳۶ درصد لوازم جانبی و سفارشی سازی
۳۱ درصد نرم افزار و فناوری اطلاعات
۲۷ درصد باتری و لوازم الکترونیکی
۲۳ درصد سیستم‌های جایگزین برای سوخت خودرو
۲۰ درصد خدمات

۵۴ درصد از بازدیدکنندگان از نقاط مختلف روسیه، ۳۹ درصد از منطقه مسکو و ۷ درصد از کشور‌های دیگر در بیست و هفتمین نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو حضور پیدا کردند. حوزه فعالیت ۳۷ درصد از شرکت بازدیدکنندگان خرید و فروش عمده قطعات و لوازم یدکی خودرو بود و ۳۶ درصد نیز در بخش خرده فروشی این قطعات فعالیت داشتند. ۲۲ درصد در زمینه تعمیرات وسایل نقلیه و ۱۵ درصد در حوزه تولید لوازم یدکی خودرو صاحب سبک بودند.

جوایز نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو بار دیگر به عنوان بخشی از این نمایشگاه برگزار شد. هدف از این جایزه قدردانی از دستاورد‌های برجسته جدید نمایندگان صنعت است. این جوایز توسط شرکت‌های تولید‌کننده محصولات برای بازار پس از فروش خودرو و همچنین نمایندگان تجارت خودرو دریافت شد.

در منطقه کنفرانس باز AGORA، سخنرانان بازار خدمات خودرو را تجزیه و تحلیل کردند و آخرین روند‌های صنعت خودرو را مورد بحث قرار داد. در طول ۴ روز مجموعه‌ای از میز‌های گرد، بحث‌های آزاد، گزارش‌ها و ارائه‌ها توسط رهبری کارشناسان صنعت برگزار شد.

۱۳ شرکت از جمله خودروسازان و فروشندگان خودرو در این نمایشگاه مدل‌های خودروی زیر را ارائه کرد:

 زیکر ۰۰۱
IM – LS ۷
ام جی مولان
مرسدس بنز – s ۵۸۰
فورد برانکو اسپرت
لکسوس RX ۳۵۰
بی ام دبلیو X ۷
HiPhi – Z
KAIYI – E ۵، X ۳، X ۳ Pro
BAIC – U ۵ Plus، X ۳۵، BJ ۴۰، X ۵۵، X ۷
SWM – G ۰۱، G ۰۱ F، G ۰۵
تویوتا لندکروز ۳۰۰
چری اکسید vx
САРМА
Tigarbo
شاهین، کوییک و ساینا از گروه خودروسازی سایپا
تارا از ایران خودرو
Next Electro
BAW – WOKER I، WOKER II

ارسال نظر