۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
اختصاصی
التهاب در بازار لاستیک یا توقف واردات تایر‌های سواری سایز ۱۳ و ۱۴
دبیر انجمن واردکنندگان تایر از ایجاد التهاب در بازار لاستیک همزمان با توقف واردات تایر‌های سواری سایز ۱۳ و ۱۴ خبر داد.
کد خبر: ۶۱۹۱

به گزارش کارنا، سیدمحمد میرعابدینی اظهار داشت: وزارت صمت که سال گذشته که تاکید بر واردات تایر‌های سواری سایز ۱۳ و ۱۴ داشت، طی تصمیمی شتاب زده و هیجانی واردات این دو سایز را در شرایطی که بازار لاستیک در تامین رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ به ثبات نسبی رسیده، متوقف کرده است.

وی دلیل این سیاست را عدم شناخت درست وزارت صمت از نیاز بازار لاستیک عنوان و بیان کرد: متاسفانه مدیران وزارت صمت به محض اینکه تامین کالایی در بازار به ثبات می‌رسد، واردات آن را متوقف می‌کنند که تامین دوباره آن‌ها با توجه به فرآیند سه ماهه واردات تایر، بازار را دچار التهاب خواهد کرد.

میرعابدینی در گفتگو با خبرنگار کارنا درباره روند کلی واردات تایر‌های سواری و سنگین اظهار داشت: واردات تایر اوایل سال روند خوبی داشت، اما تقریبا از دو ماه گذشته واردکنندگان به دلیل تعیین سقف سابقه از سوی وزارت صمت امکان ثبت سفارش ندارند.

وی با اشاره به آمار واردات تایر در سه ماه نخست امسال افزود: در سه ماه ابتدایی امسال ۱۳.۳ هزار تن تایر سواری، ۳۷.۶ هزار تن تایر اتوبوسی و کامیونی و ۳۰.۵ هزار تن لاستیک‌های معدنی، راه سازی، کشاورزی و صنعتی وارد کشور شده است.

دبیر انجمن واردکنندگان تایر در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه واردکنندگان انجام به موقع ثبت سفارش‌ها است و از وزیر صمت دولت چهاردهم انتظار داریم با کسب نظر از کارشناسان و انجمن‌های تخصصی این حوزه در راستای حذف موانع واردات تایر که در روند ورود تایر و تامین نیاز بازار لاستیک وقفه ایجاد می‌کند، گام‌های جدی بردارند.

ارسال نظر