به گزارش کارنا، مدیرعامل شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد بیان کرد: شرکتهای تایرساز با توجه به افزایش تقاضا در بازار افترمارکت تایر خودروهای توقف تولید شده، تولید تایر خودروهایی که تولید آنها از سوی خودروساز متوقف شده است را افزایش داده اند.
ایرج زمانی فرد در خصوص سهم تایرهای تولید داخل در تامین نیاز خودروسازان داخلی عنوان کرد: ۱۰۰ درصد نیاز خودروسازان داخلی به تایرهای سواری و ۲۰ درصد نیاز خودروسازان تجاری به تایرهای سنگین از طریق تولیدات داخل تامین میشود.
وی در گفتگو با خبرنگار کارنا درباره تامین نیاز خودروسازان داخلی به تایرهای پرمصرف ۱۳ و ۱۴ اظهار داشت: در حال حاضر رینگ ۱۳ تنها برای محصول وانت گروه سایپا مورد استفاده قرار میگیرد که به طور خاص توسط شرکت صنایع لاستیک یزد تولید شده و سایز ۱۴ نیز کاملا توسط تایرسازان داخلی تامین میشود.
مدیرعامل شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه آیا توقف خودروهای قدیمی خودروسازان تغییری در تیراژ تولید تایرهای خودروهای مربوطه ایجاد کرده است، یادآور شد: معیار تایرسازان برای تیراژ تولید، میزان تقاضای بازار است و امروز نیاز بازار افترمارکت تایر سایز پرایدی بیش از زمان تولید این خودرو است؛ لذا شرکتهای تایرساز با توجه به افزایش تقاضا در بازار افترمارکت، تولید تایر خودروهایی که تولید آنها از سوی خودروساز متوقف شده است را افزایش داده اند.
زمانی فرد در پایان به عدم پرداخت به موقع مطالبات تولیدکنندگان تایر از سوی خودروسازان اشاره کرد و گفت: خودروسازان با تاخیر در پرداخت مطالبات تایرسازان که به دلیل کمبود نقدینگی در یکسال منتهی به تیرماه ۱۴۰۳ بوده فشار زیادی را به تایرسازان وارد کرده و متاسفانه مطالبات مجموعه شرکتهای تایرساز که باید بر اساس قرارداد ۱۲۰ روزه پرداخت میشده، اکنون طی ۲۵۰ تا ۳۰۰ روز پرداخت میشود.
ارسال نظر