۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
دردسر قیمتی دوج برقی
اینکه همه خودرو‌های محبوب برقی شوند، به نظر سخت می‌رسد. خودرو‌هایی مانند ولوو EX ۹۰ و پورشه ماکان امیدوارکننده به نظر می‌رسند، اما هر طرفدار وفاداری نمی‌تواند با آینده خودرو‌های برقی کاملا همراه باشد. به نظر می‌رسد هیچ خودروسازی کار سخت تری از دوج ندارد، که به‌زودی قصد دارد برخی از محصولات محبوب خود مجهز به گیربکس‌های V ۸ آمریکایی را به صورت برقی بفروشد. دوج ممکن است مجبور شود خودرو‌های جدید را با قیمت بیشتری نسبت به نمونه‌های بنزینی بفروشد.
کد خبر: ۶۲۴۵

به گزارش کارنا، مدل‌های جدید دوج چارجر دیتونا ممکن است حدود ۱۵هزار دلار بیشتر از همتایان غیر‌برقی خود قیمت داشته باشند. در‌حالی‌که خودرو‌های برقی عملکرد بسیار چشمگیری را نسبت به خودرو‌های بنزینی نشان می‌دهند، محصولات دوج می‌توانند دیگر خودرو‌های عضلانی مقرون به‌صرفه‌ای نباشند. قیمت رسمی چارجر دیتونا برقی سدان و کوپه هنوز اعلام نشده است. مدل مفهومی از دوج چارجر دیتونا SRT دو سال پیش در جریان رویداد هفته سرعت dodge در پونتیاک میشیگان رونمایی شد. این خودرو نمایی از آینده این خودروی آمریکایی را به نمایش می‌گذارد.

پیشرانه جدید این دوج، بنشی نام دارد و بنابر ادعای شرکت سازنده، از نسخه‌های قبلی همچون Hemi، Hellcat و Redeye کارآمدتر است. دوج در این خودرو یک مد اختصاصی برای تولید صدای مصنوعی در نظر گرفت تا طرفداران دوآتشه خودرو‌های بنزین‌سوز نیز تا حدی بتوانند پشت فرمان این خودرو، نوستالژی‌های گذشته خود را تکرار کنند.


بنشی یک موتور برقی ۸۰۰ولتی است و عملکردی فراتر از موتور SRT هلکت را ارائه می‌دهد. علاوه بر آن دوج چارجر دایتونا SRT الکتریکی به سیستم چهارچرخ محرک مجهز خواهد بود و در تمامی زمینه‌ها از نسخه SRT هلکت برتر ظاهر می‌شود. بزرگ‌ترین مشکل طرفداران خودرو‌های عضلانی با اتومبیل‌های الکتریکی، سکوت بیش از حد این خودروهاست. برای رفع این مشکل، دوج به علاقه‌مندان خودرو‌های عضلانی وعده داد تا غرش چارجر در نسخه برقی ادامه داشته باشد. سیستم اگزوز در‌نظر‌گرفته‌شده برای دوج چارجر دیتونا SRT الکتریکی Fratzonic Chambered نام دارد که صدای غرش ۱۲۶دسی‌بل تولید می‌کند. این میزان غرش دقیقا معادل صدایی است که از اگزوز دوج چارجر SRT هلکت خارج می‌شود.

منبع:دنیای اقتصاد

ارسال نظر