۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
اختصاصی
کاهش قابل توجه قیمت کامیون های وارداتی با حذف عوارض گمرکی
رئیس کانون سراسری کامیون‌داران ایران با انتقاد از افزایش هزینه ثبت سفارش و عوارض گمرکی واردات کامیون بیان کرد: امروز هزینه ثبت سفارش و عوارض گمرکی برای یک راننده دو میلیارد تومان تمام می شود.
کد خبر: ۶۴۳۳

به گزارش کارنا، رئیس کانون سراسری کامیون‌داران ایران با انتقاد از افزایش هزینه ثبت سفارش و عوارض گمرکی واردات کامیون بیان کرد: امروز هزینه ثبت سفارش و عوارض گمرکی برای یک راننده دو میلیارد تومان تمام می شود.

فیروز خدایی با اشاره به توقف ثبت سفارش جدید کامیون های وارداتی عنوان کرد: عدم ثبت سفارش کامیون های وارداتی موجب دپو تعداد زیادی کامیون در گمرکات کشور و آسیب به ناوگان حمل و نقل جاده ای شده است.

وی افزود: علاوه بر این شرکت های وارد کننده برای ثبت سفارش واردات کامیون که هزینه ای برای آنها ندارد، ۸۵۰ میلیون تومان از رانندگان دریافت می کنند در حالی که این هزینه تا دو سال پیش ۵۰ میلیون تومان هم نبود.

رئیس کانون سراسری کامیون‌داران ایران در گفتگو با خبرنگار کارنا ادامه داد: واردات  کامیون که در سالهای گذشته با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می شد اکنون با ارز ۴۲ هزار تومانی وارد می شود در نتیجه کامیونی که با سه میلیارد تومان وارد کشور می شد در حال حاضر  بیش از 5 میلیارد تومان برای یک راننده تمام می شود. این در حالی است که با حذف عوارض گمرکی، قیمت کامیون های وارداتی کاهش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

خدایی بیان کرد: با توجه به نقش کامیون داران در ارائه خدمات عمومی با کاهش قیمت کامیون های وارداتی و هزینه نگهداری آنها نرخ خدمات عمومی و کالاها در کشور نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا برای واردات ناوگان عمومی عوارض گمرکی دریافت نمی شود، اذعان داشت: نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای نیازمند ارائه تسهیلات ارزان قیمت و حذف عوارض گمرکی است زیرا امروز هزینه ثبت سفارش و عوارض گمرکی برای یک راننده دو میلیارد تومان تمام می شود.

رئیس کانون سراسری کامیون‌داران ایران در پایان تاکید کرد: با صدور کارت بازرگانی یکبار مصرف برای اشخاص حقیقی و واگذاری واردات کامیون به رانندگان بسیاری از رانت ها و هزینه های اضافی که برای واردات کامیون به رانندگان تحمیل می شود، حذف خواهد شد.

 

ارسال نظر