۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
لوکس‌ترین مدل دونفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شد
مایباخ، زیرمجموعه لوکس مرسدس-بنز، یک مدل اسپرت دونفره در هفته خودروی مانتری در کالیفرنیا رونمایی کرد. این خودرو سال آینده با نام SL ۶۸۰ به بازار می‌آید.
کد خبر: ۶۴۸۵

به گزارش کارنا، SL ۶۸۰ براساس کلاس SL بنز ساخته می‌شود، اما مهندسان بنز آن را از SL بی‌صداتر و سواری‌اش را نرم‌تر کرده‌اند و ردیف عقب صندلی را هم برداشته‌اند. جلوپنجره هم تغییر کرده و شبیه به دیگر مدل‌های مایباخ خطوط عمودی دارد که با کروم آبکاری شده است.

SL ۶۸۰ در دو رنگ قرمز یا سفید و با کاپوت مشکی عرضه می‌شود، اما مشتریان می‌توانند خودرو را با هر رنگی که بخواهند سفارش دهند. روی کاپوت هم یک نوار کروم کشیده شده و قاب شیشه جلو هم با کروم آبکاری شده است.

کاپوت و سقف SL ۶۸۰ با اقتباس از طراحی کیف‌های چرمی لوکس با تعداد زیادی آرم مایباخ تزیین شده است. نشان مایباخ در جا‌های دیگر خودرو از جمله در‌ها و صندلی‌ها هم دیده می‌شود. تودوزی خودرو چرم بسیار مرغوب سفید است و صندلی‌ها هم از مدل‌های معمولی مرسدس-بنز راحت‌تر است.

SL ۶۸۰ موتور هشت‌سیلندر توربو با قدرت ۵۸۵اسب‌بخار دارد. حداکثر سرعت خودرو به ۲۶۰کیلومتر در ساعت محدود شده و شتاب صفر تا ۱۰۰کیلومتر در ساعتش ۴.۱ثانیه است.

مایباخ قیمت خودرو را هنوز اعلام نکرده، اما رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند ۲۵۰هزار دلار به بالا باشد. مایباخ هم‌زمان با عرضه این خودرو، تعدادی لباس و کیف هم که با الهام از SL ۶۸۰ طراحی شده‌اند در فروشگاه‌هایش خواهد فروخت.

به گزارش بی‌بی‌سی، مرسدس-بنز از سال ۲۰۰۲ تاکنون با مدل‌های مایباخ با محصولات رولزرویس و بنتلی رقابت می‌کند. مایباخ ابتدا مدل‌های منحصر به خود را تولید می‌کرد، اما فروش کم باعث شد تا بنز در سال ۲۰۱۳ تولید مایباخ را متوقف کند. بنز پس از وقفه‌ای دوساله زیرمجموعه مایباخ را دوباره به محصولاتش اضافه کرد، اما این بار مدل‌های بنز با امکانات سفارشی و لوکس‌تر با نام مایباخ به بازار عرضه شد. مایباخ در‌حال‌حاضر دو شاسی‌بلند بزرگ و یک لیموزین در محصولاتش دارد و SL ۶۸۰ چهارمین مدل این زیرمجموعه مرسدس-بنز است.
منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر