۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
الزام خودروسازان به ثبت اطلاعات تولید در سامانه جامع تجارت
مدیر کل دفتر صنایع خودروی وزارت صمت در اطلاعیه‌ای ثبت سفارش، تخصیص ارز و تعیین سهمیه مواد اولیه و سوخت برای خودروسازان و قطعه‌سازان را مشروط اعلام کرد. مهرداد خسروی، مدیر کل دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ابلاغیه‌ای به مدیران شرکت‌های خودروساز اعلام کرد که ثبت سفارش و تخصیص ارز و تعیین سهمیه مواد اولیه و سوخت منوط به ثبت اظهار تولید در سامانه جامع تجارت است.
کد خبر: ۶۶۷۶

به گزارش کارنا، وی در نامه‌ای به مدیران شرکت‌های خودروساز و انجمن‌های مربوط به واحد‌های قطعه‌سازی اعلام کرده است که «به‌رغم پیگیری‌ها و اطلاع‌رسانی‌های به‌عمل‌آمده تاکنون برخی از واحد‌های تولیدی نسبت به ثبت آمار تولید و همچنین نهایی کردن برنامه تولید اقدام نکرده‌اند، از آنجا که هرگونه ثبت سفارش و تخصیص ارز و تعیین سهمیه مواد اولیه و سوخت منوط به ثبت اظهار تولید و همچنین برنامه تولید سامانه جامع تجارت است، متذکر می‌شود تمامی تبعات ناشی از عدم درج اطلاعات مربوطه بر عهده واحد‌های تولیدی و متوجه آن اداره کل خواهد بود».


وزارت صمت در شرایطی به خودروسازان و قطعه‌سازان بزرگ کشور اعلام کرده برای ثبت سفارش خودرو، تخصیص ارز و همچنین سهمیه سوخت باید میزان تولید را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند که به گفته برخی از تولیدکنندگان خودرو و قطعه، این وزارتخانه برای تولید، سقف مشخصی تعیین کرده و اگر واحد‌های مذکور بیش از سقف تولیدی مورد نظر خود، خواستار ارز یا دیگر موارد عنوان شده باشند، وزارت صمت در این زمینه ممانعت می‌کند.

با‌این‌حال واحد‌های تولید خودرو و قطعه باید در سامانه توسعه تجارت میزان تولید خود را ثبت کنند و با اساس ثبت تولید، مجوز ثبت سفارش، تخصیص ارز، سهمیه مواد اولیه و سوخت دریافت خواهند کرد.

منبع:دنیای اقتصاد

ارسال نظر