۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲
اختصاصی
توقف ثبت سفارش واردات، بازار خودرو را ملتهب می کند
توقف ثبت سفارش واردات خودرو روند ورود خودرو‌های خارجی به کشور را کند و بازار خودرو را ملتهب خواهد کرد.
کد خبر: ۶۷۰۰

به گزارش کارنا، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: توقف ثبت سفارش واردات خودرو روند ورود خودرو‌های خارجی به کشور را کند و بازار خودرو را ملتهب خواهد کرد.

بهرور محبی نجم آبادی در خصوص دلایل توقف ثبت سفارش واردات خودرو از ابتدای سال جاری اظهار داشت: به نظر می‌رسد محدودیت‌های ارزی و مشخص نبودن منشأ ارز برای واردات خودرو دلیلی اصلی دولت برای توقف ثبت سفارش‌ها باشد.  

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه اقتصاد کشور به شدت تحت تاثیر نرخ ارز است و رشد نرخ ارز رابطه مستقیمی با افزایش تورم  در کشوردارد، دولت ناچار است در تخصیص ارز به واردات خودرو محتاطانه عمل کند.  



نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا یادآور شد: از طرف دیگر با توجه به افزایش تقاضا در بازار خودرو باید از واردات خودرو برای تنظیم بازار کمک گرفت. قانون ساماندهی صنعت خودرو نیز  این اختیار را به دولت داده است که با استفاده از ارز‌های خانگی یا ارز‌های با منشأ خارجی زمینه واردات خودرو به کشور را فراهم کند.

نجم آبادی با اشاره به این نکته که توقف ثبت سفارش واردات خودرو روند ورود خودرو‌های خارجی به کشور را کند و بازار خودرو را ملتهب خواهد کرد، تصریح کرد: دولت با تخصیص ارز با منشا خارجی و یا ارز حاصل از صادرات و از سر گرفتن ثبت سفارش ها، فرآیند واردات خودرو در کشور را بهبود بخشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد:  از دولت چهاردهم نیز انتظار می‌رود با تدوین دستورالعمل‌های اجرایی در حوزه واردات به موضوعاتی، چون تخصیص ارز، خدمات پس از فروش، کیفیت و کم مصرف خودرو‌های وارداتی توجه ویژه داشته باشد.  

 

 

ارسال نظر