۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
اختصاصی
الزام قطعه سازان و خودروسازان به ثبت اطلاعات تولید در سامانه جامع تجارت؛ سیاستی ناکارآمد و ضد تولید +‌فیلم
 عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران سیاست جدید وزارت صمت مبنی بر الزام قطعه سازان و خودروسازان به ثبت اطلاعات تولید در سامانه جامع تجارت را سیاستی غیراجرایی، ضد تولید و ناکارآمد دانست.
کد خبر: ۶۸۸۳

به گزارش کارنا، امیرحسین جلالی درباره سیاست جدید وزارت صمت مبنی بر الزام قطعه سازان و خودروسازان به ثبت اطلاعات تولید در سامانه جامع تجارت اظهار داشت: این سیاست به هیچ وجه قابلیت اجرا ندارد، زیرا تولیدکنندگان که در دو ماه گذشته با قطعی‌های مکرر برق مواجه بوده و قادر به پیش بینی میزان تولید خود تا پایان سال نیستند، چگونه می‌خواهند اطلاعات تولید را در سامانه جامع تجارت بارگذاری کنند؟


رییس کمیته ارزی انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در گفتگو با خبرنگار کارنا همچنین در خصوص تعیین سقف ارزی برای قطعه سازان و خودروسازان از سوی وزارت صمت تصریح کرد: تحقق این سیاست نیز امکان پذیر نیست چراکه اگر به عنوان مثال دو شرکت قطعه ساز قطعه‌ای خاص را برای خودروساز تولید می‌کنند با تعیین سقف ارزی یکی از تامین کنندگان دچار مشکل خواهد شد. ضمن اینکه میزان نیاز خودروساز به قطعات از ابتدای سال برای تامین کننده دوم قابل پیش بینی نیست.

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران در پایان گفت: علاوه بر این برای تولید محصولات جدید مانند ری را امکان تعیین سهمیه مواد اولیه و بارگذاری آن در سامانه پیش از تولید انبوه وجود ندارد.

تعداد بازدید : 2

ارسال نظر