۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
اختصاصی
مادامی که دولت از خودروسازان حمایت کند صنعت خودرو به جایی نمی‌رسد + فیلم
مادامی که خودروسازان بزرگ مورد حمایت دولت‌ها باشند و در بازار رقابتی سالم قرار نگیرند،  صنعت خودرو به جایی نخواهد رسید.
کد خبر: ۶۹۷۱

به گزارش کارنا، فرهاد شهرکی با انتقاد از وضعیت انحصاری صنعت خودرو عنوان کرد: برای تنظیم همه بازار‌ها از جمله بازار خودرو باید به علم اقتصاد پایبند بود چراکه اصول علم اقتصاد تنظیم کننده بازار تولید و مصرف است.

وی در ادامه تاکید کرد: مادامی که خودروسازان بزرگ مورد حمایت دولت‌ها باشند و در بازار رقابتی سالم قرار نگیرند، صنعت خودرو به جایی نخواهد رسید.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا تصریح کرد: به رغم تمام حمایت‌ها از صنعت خودرو طی ۵۰ سال اخیر، اما خودروسازان از وابستگی به دولت رهایی پیدا نکرده و همواره در انحصار دولت‌ها بوده اند؛ لذا صنعت خودرو تا زمانی که مورد حمایت‌های مصلحتی دولت‌ها باشد، محکوم به شکست خواهد بود.


شهرکی اظهار داشت: متاسفانه معضلات در صنعت خودرو به جایی رسیده که بدهی خودروسازان به قطعه سازان به رقم‌های نجومی رسیده و  قشر متوسط جامعه نیز قادر به خرید حتی ارزان‌ترین خودروی کشور نیست. نه تنها در بحث قیمت بلکه در زمینه کیفیت و ایمنی نیز مسیر درستی را پیش نگرفته ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان تنها راه بقای خودروسازان بزرگ را قرارگیری در بازار رقابتی دانست و یادآور شد: خودروسازانی که قادر به رقابت نباشند از بازار حذف خواهد شد کمااینکه برخی خودروسازان جهانی نیز به دلیل عدم رقابت به این وضعیت دچار شده اند.

تعداد بازدید : 2

ارسال نظر