۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
اختصاصی
رشد ۲ برابری اسقاط خودرو‌های فرسوده در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ + فیلم
در حوزه موتورسیکلت چشم انداز خوبی را شاهد نیستیم و خودرو‌های دیزلی نیز تنها ۲ درصد آمار اسقاط را به خود اختصاص داده اند که آمار خوبی نیست.
کد خبر: ۷۲۶۹

به گزارش کارنا، رییس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده از رشد دو برابری اسقاط خودروهای فرسوده در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. 

محمود مشهدی شریف با اعلام اینکه ۱۴۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۳ اسقاط شده است، عنوان کرد: از این تعداد ۱۳۷ هزار دستگاه مربوط به خودرو‌های بنزینی شامل سواری و وانت و ۳ هزار دستگاه مربوط به خودرو‌های دیزلی شامل کامیون، کشنده، اتوبوس و مینی بوس است. در مجموع خودرو‌های بنزینی ۹۸ درصد و خودرو‌های دیزلی ۲ درصد آمار اسقاط خودرو را به خود اختصاص داده اند. آمار اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده نیز تقریبا صفر بوده است.  

 وی اظهار داشت: خوشبختانه روند اسقاط خودرو‌های سواری و وانت که ۹۸ درصد آمار مربوط به اسقاط خودرو را شامل می‌شوند، مطلوب بوده و  طبق پیش بینی‌ها تا پایان سال به عدد قابل توجهی خواهیم رسید، اما در حوزه موتورسیکلت چشم انداز خوبی را شاهد نیستیم و خودرو‌های دیزلی نیز تنها ۲ درصد آمار اسقاط را به خود اختصاص داده اند که آمار خوبی نیست.

رییس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده قیمت پایین گواهی اسقاط موتورسیکلت و خودرو‌های دیزلی را از مهم‌ترین دلایل عدم اسقاط آنها برشمرد و تاکید کرد: قیمت گواهی اسقاط موتورسیکلت بر مبنای خودرو‌های بنزینی و یک چهارم قیمت گواهی اسقاط خودرو‌های بنزینی (یک چهارم ۳۵ میلیون تومان) که معادل ۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان می‌باشد، تعیین شده است و با این قیمت موتورسیکلت سواران حاضر به جایگزینی موتورسیکلت فرسوده خود نیستند.



مشهدی شریف در گفتگو با خبرنگار کارنا ادامه داد: قیمت گواهی اسقاط خودرو‌های دیزلی نیز هم اکنون ۶۰ میلیون تومان است که مبلغ قابل قبولی نیست. اگر قیمت گواهی اسقاط خودرو‌های دیزلی به ۹۰ میلیون تومان برسد قطعا تحولی در حوزه اسقاط دیزلی‌ها ایجاد خواهد شد.

رییس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده ضمن تاکید بر ضرورت اصلاح جدول معادل سازی اسقاط موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های دیزلی خاطرنشان کرد: علاوه بر این با ایجاد طرح‌های جایگزینی به جای طرح‌های توسعه می‌توان به افزایش آمار اسقاط خودرو‌های دیزل کمک کرد،   زیرا با طرح‌های توسعه‌ای تعداد کامیون‌های دیزلی هر روز افزایش یافته و با توجه به ثابت بودن آمار حمل بار، میزان بار کمتری به صاحبان پرتلاش خودرو‌های تجاری خواهد رسید و فشار مضاعفی به آنها وارد خواهد شد.

 

تعداد بازدید : 1



 

ارسال نظر