۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
ترانزیت ۱۱۶ هزار خودرو از بندرلنگه
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: در ۶ ماهه سال جاری ترانزیت بیش از ۱۱۶ هزار و ۸۳۸ خودرو با رشد ۱۵ درصدی از طریق بندرلنگه به کشور‌های آسیای میانه و عراق انجام گرفت.
کد خبر: ۷۵۵۸

به گزارش کارنا، مرتضی سالاری درباره آخرین وضعیت آمار‌های ترانزیت از بندرلنگه اظهار کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالا‌های نفتی و غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به ۲۷۲ هزار و ۳۲ تن رسید که نشانگر رشد ۱۴ درصدی است.

سالاری افزود: در ۶ ماهه سال جاری ترانزیت بیش از ۱۱۶ هزار و ۸۳۸ خودرو با رشد ۱۵ درصدی از طریق بندرلنگه به کشور‌های آسیای میانه و عراق انجام گرفت و این بندر توانست جایگاه نخست این بخش را در بین دیگر بنادر کشور به خود اختصاص دهد.


وی اضافه کرد: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط یک هزار و ۶۲۵ فروند شناور فلزی انجام گرفت که پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی توسط ۱۹ هزارسواری کش و کامیون حمل خودرو به مقاصد کشور‌های عراق، افغانستان و همچنین کشور‌های آسیای میانه بارگیری و به درب خروج هدایت شده است.

وی تاکید کرد: تلاش‌های کلیه ارگان‌های همکار و کارگزاران بخش خصوصی در کنار افزایش شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقل که بنادر و دریانوردی بندرلنگه را محیط کار مناسبی ارزیابی می‌کنند، سبب رشد چشمگیر ترانزیت نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان طی ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ شد و این روند صعودی، موکد فراهم بودن شرایط فعالیت برای ده‌ها شرکت کارگزار ترانزیت خودرو در این بندر است.

منبع:تسنیم

ارسال نظر