۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
احتکار ۸۰ میلیاردی لوازم یدکی در تهران
رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: ماموران این پلیس، ۹ هزار قلم لوازم یدکی احتکار شده را در انبار فروشگاهی در محدوده خیابان امیر کبیر به ارزش ۸۰ میلیارد ریال کشف کردند.
کد خبر: ۷۸۱۳

به گزارش کارنا، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز سه‌شنبه در این خصوص افزود: در راستای مقابله با احتکار کالا‌های مورد نیاز شهروندان، با اقدامات اطلاعاتی از احتکار مقادیری لوازم یدکی خودرو توسط متصدی یک فروشگاه در محدوده خیابان امیر کبیر مطلع شدند.

وی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات نامحسوس و اشراف اطلاعاتی، مکان دقیق نگهداری این کالا‌ها را در یک انبار شناسایی و پس از اخذ مجوز قضایی از محل بازدید کردند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ابراز کرد: در بازرسی از این محل ۹ هزار و ۲۲۷ قلم انواع لوازم یدکی احتکار شده کشف و یک متهم در این خصوص دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.

سرهنگ افشاری یادآور شد: از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.


رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ همچنین از کشف بیش از پنج هزار ثوب البسه قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال خبر داد.

احتکار ۸۰ میلیاردی لوازم یدکی در تهران

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای

از سوی دیگر سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبرداری که با فریب دادن افراد سالخورده، از کارت بانکی آنها سرقت می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ محمد افشار در این خصوص گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری به شیوه فریب دادن افراد سالخورده و برداشت مبالغ از کارت عابر بانک آنها در محدوده حوزه استحفاظی کلانتری ۱۱۸ ستارخان، دستگیری کلاهبردار در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پس از بررسی محل سرقت و بازبینی دوربین‌های مداربسته، متوجه شدند سارق با فریب دادن افراد مسن کارت عابر بانک آنها را سرقت می‌کند که با اقدامات فنی پلیسی و شیوه‌های نوین کشف جرم هویت سارق شناسایی شد و تصویر متهم در اختیار تمامی واحد‌های گشت انتظامی و عملیاتی قرار گرفت.

سرهنگ افشار تاکید کرد: تیم عملیات کلانتری ۱۱۸ ستارخان متهم را در حین فریب یکی از شهروندان سالمند رویت که بلافاصله دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

وی گفت: در بازرسی اولیه تعداد ۱۰ کارت بانکی کشف شده و کلاهبردار به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری و فریب دادن افراد سالخورده اعتراف کرده و از کارت عابر بانک یکی از شکات مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال برداشت کرده که تاکنون ۱۰ نفر از شکات شناسایی شده‌اند و مشخص شد در مجموع مبلغ یک میلیارد ریال از مالباختگان سرقت شده است.

منبع:ایرنا

ارسال نظر