۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
اختصاصی
عدم تامین نیاز بازار در پی روند کند تحویل خودرو به مشتریان + فیلم
رییس پیشین اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران عدم تحویل خودرو را عاملی موثر بر افزایش قیمت خودرو در بازار دانست و تاکید کرد: اگر خودرو‌های تولیدی، مونتاژی و وارداتی به موقع به دست مصرف کننده می‌رسیدند اکنون شاهد ریزش قیمتی بیشتری در بازار خودرو بودیم.
کد خبر: ۷۸۱۸

به گزارش کارنا، سعید موتمنی درباره روند تحویل خودرو‌های داخلی و مونتاژی به مشریان بیان کرد: متاسفانه تحویل خودرو چه از سوی خودروسازان داخلی و چه خودروسازان بخش خصوصی به کندی انجام می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: برخی شرکت‌های خودروساز داخلی به بهانه افزایش قیمت محصولات خود از فاکتور و تحویل خودرو به مشتریان خودداری کرده اند و متاسفانه شاهد عرضه قطره چکانی خودرو در بازار هستیم.

این فعال بازار خودرو در گفتگو با خبرنگار کارنا افزود: خودروسازان مونتاژکار نیز به دلیل چالش‌هایی که با بانک مرکزی دارند قادر به ترخیص خودرو‌های خود از گمرک نیستند و به همین دلیل مصرف کننده متضرر شده است.

 موتمنی یادآور شد: نکته قابل توجه اینکه علیرغم عدم ترخیص خودرو‌های مونتاژی از گمرک، بیمه و شماره گذاری آنها انجام شده و پیامک آن برای خریداران را نیز ارسال شده است.  

{$sepehr_key_۱۷۱۴}

وی تصریح کرد: چه طور ممکن است خودرویی که هنوز از گمرک ترخیص نشده و پیامک بیمه و شماره گذاری آن برای خریدار ارسال شده و به مشتری تحویل داده نمی‌شود؟

رییس پیشین اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران افزود: متاسفانه نیاز بازار خودرو به سبب عدم تحویل به موقع خودرو‌ها و افزایش فاصله قیمتی خودرو در کارخانه و بازار تامین نشده و حتی ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارداتی که قرار بود در  سال ۱۴۰۲ وارد و به بازار عرضه شود تا کنون کمتر از ۱۰ هزار دستگاه وارد شده و متقاضیان خودرو‌های وارداتی که واریز وجه انجام دادند نیز هنوز خودروی خود را تحویل نگرفته اند.  

تاخیر در تحویل خودرو‌ها را عاملی موثر بر افزایش قیمت خودرو در بازار دانست و تاکید کرد: اگر خودرو‌های تولیدی، مونتاژی و وارداتی به موقع به دست مصرف کننده می‌رسیدند اکنون شاهد ریزش قیمتی بیشتری در بازار خودرو بودیم.

ارسال نظر