به گزارش کارنا، از ابلاغ قانون واردات خودروهای دستدوم توسط مجلس شورای اسلامی به دولت، بیش از یکسال میگذرد. ضمن آنکه دولت سیزدهم نیز در اواخر عمر خود -مرداد امسال- آییننامه مربوطه را ابلاغ کرده بود.
با این حال هنوز این قانون وارد فاز اجرا نشده و هیچ خودروی سواری دستدومی، در پروسه ثبتسفارش و واردات قرار نگرفته است.
از همینرو، چند روزی است که مجلس شورای اسلامی با جدیت پیگیر عدماجرای کامل قانون ساماندهی خودرو، بهویژه در بخش واردات و بهطور ویژهتر در حوزه کارکردهها، شده است.
ابتدا این سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بود که از پیگیری این کمیسیون بابت اجرایی نشدن کامل قانون ساماندهی خبر داد. مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی نیز در گزارشی اعلام کرد اثربخشی قانون ساماندهی خودرو تا به امروز (که بخشی از آن الزام واردات خودروهای نو و کارکرده را مورد تاکید قرار داده) کمتر از ۴۰درصد بوده است.
حالا نیز عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی موانع واردات خودروهای کارکرده در این کمیسیون خبر داده است. حسنعلی محمدی با بیان اینکه منشأ [ارز]واردات خودروهای دست دوم مشخص نیست، گفته که واردکنندگان خودرو یکشنبه آینده به کمیسیون صنایع و معادن مجلس میآیند تا نهایت همکاری [با آنها]برای برداشتن موانع صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه واردات خودروی دست دوم با معضلاتی روبهروست، تاکید کرده خودروهای دستدوم وارداتی نباید تصادفی باشند، ضمن اینکه ارائه خدمات پس از فروش برای این خودروها نیز الزامی است.
منبع:دنیای اقتصاد
ارسال نظر