به گزارش کارنا، شاید صحبت راجع به آپشن آن هم برای خودرو اقتصادی صحبت خنده داری باشد! اما بالاخره امکانات ایمنی و رفاهی این روزها برای خیلی از خریداران مهم است.
ال نود یکی از سادهترین خودروهای مونتاژی ایران است که در بحث تجهیزات به امکانات پایه همچون: دو کیسه هوا راننده و سرنشین، ترمز ضد قفل، ایموبلایزر، شیشههای برقی، آینه برقی گرمکندار، کامپیوتر سفری، تنظیم ارتفاع چراغ جلو از داخل کابین، تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی و سیستم پخش MP ۳ با USB و AUX مجهز است که در دوران خود شاید با اندکی ارفاق امتیاز مناسبی را دریافت میکرد، اما این سطح از تجهیزات آن هم برای سال ۲۰۲۴ میلادی اندکی کم است!
با نگاهی به فهرست تجهیزات جدیدترین سدان تولیدی پارسخودرو، امکانات مناسبی به چشم میخورد.
در بحث امکانات ایمنی، این خودرو علاوه بر بدنه با استحکام بالا، به کیسه هوا راننده و سرنشین، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی ترمز، چراغ ترمز اضطراری و دزدگیر دربهای جانبی مجهز شده تا از جان سرنشینان محافظت کند.
در بحث تجهیزات رفاهی هم این خودرو بهتر از برادر بزرگتر خود یعنی النود عمل کرده و به امکانات مناسبی همچون: مالتی مدیا ۷ اینچی لمسی با رهیاب آفلاین، سنسور نور و باران، دوربین و سنسور پارک عقب، دی لایت، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت، سیستم کنترل فشار باد تایرها، آنتن کوسهای، تنظیم ارتفاع چراغ جلو، آینههای جانبی با قابلیت تنظیم برقی و راهنمادار، کامپیوتر سفری، چراغ همراهی تا درب منزل، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، فرمان برقی با غربیلک D-TYPE و شیشههای دودی عقب تجهیز شده تا اندکی از حس بی روح خودروهای اقتصادی بکاهد و بتواند خریداران را از خود راضی نگه دارد.
بیشترین نقطهنظر خریداران و مالکان خودرو ال ۹۰، بر روی آپشنها و امکانات این خودرو بود و همراه این مسأله از آنان و سایر صاحبنظران صنعت خودرو شنیده میشد که نقطه قوت خودرو ال ۹۰ که مورد استقبال گسترده در بازار ایران قرار گرفته، کیفیت مونتاژ آن و همچنین برخورداری از پیشرانه و نیرومحرکه راضیکننده است اگرنه خودرو مذکور از نظر برخورداری از امکانات رفاهی، در سطح مطلوبی در میان سایر محصولات تولیدی داخل قرار نداشت.
عصر خودرو.
اما در مجموع با توجه به سطح امکانات پایین تندر ۹۰ و تلاش شرکت پارسخودرو برای به روزتر کردن سطح امکانات این خودرو در نمونه ایرانیزه، میتوان گفت که این خودرو در بحث تجهیزات از تندر ۹۰ در سطح بالاتری قرار دارد. این در حالی است که اگر محدودیتهای شرکتهای تولیدکننده از جمله پارسخودرو، در تأمین امکانات و آپشنها به دلیل تحریم و مشکلات نقل و انتقال بانکی و همچنین تامین مالی وجود نداشت، چه بسا خودرو P ۹۰ از امکانات و اپشنهای بیشتر و متنوعتری هم برخوردار بود.
طبیعتاً باتوجه به این که عمده آپشنهای موجود در مارکت کشور که مشتریان و خریداران خودروها، بهصورت آزاد در بازار خریداری و بر روی خودروها نصب میکنند وارداتی است، تأمین، خرید و نصب لیست اپشنهای یادشده خودرو P ۹۰ از بازار آزاد، مشمول هزینههای سنگینی برای مالکان خودروها خواهد بود و اقدام شرکت پارسخودرو در معرفی محصول جدید خود با بهرهگیری از امکانات فوق را میتوان حرکتی مثبت و روبهجلو تلقی کرد؛ این در حالی است که فراموش نکنیم اگر صنعت خودرو کشور مشمول تحریم و محدودیت نبود، طبعاً پارسخودرو میتوانست با کمک شرکای تجاری همیشگی خود یعنی رنو و نیسان، محصولات متفاوتتری را همچون سالیان دهههای گذشته به تولید انبوه رسانده و به بازار عرضه کند.
ارسال نظر