بعد از بازگشت دوباره تحریمها در سال ۱۳۹۷، نه تنها واردات خودرو ممنوع شد بلکه تویوتا هم فعالیت مستقیمش را در بازار ایران متوقف کرد. به همین دلیل نیز نسل یازدهم کرولا (اتاق E۱۷۰) حداکثر تا مدل ۲۰۱۶ توسط شرکت «ایرتویا» به کشورمان راه پیدا کرد.
اما در سال ۱۴۰۱ و همزمان با آزادسازی مشروط واردات خودرو، شرکت «معین خودرو ایرانیان» دوباره به سراغ واردات کرولا رفت ولی اینبار، نسل دوازدهم (اتاق E۲۱۰) این خودرو را به ایران آورد. معین خودرو ایرانیان، همان شرکتی است که با نام «معین موتور» واردات انواع پورشه را در فاصله سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ انجام میداد.
تحویل کرولای وارداتی معین خودرو، از زمستان ۱۴۰۲ و با مدل ۲۰۲۲ شروع شد. کرولا وارداتی این شرکت، دو نسخه مختلف دارد. نسخه اول، مدل ۴ سیلندر توربوشارژ هستند و موتور ۱.۲ لیتری دارند. میتوان این تیپ را از عبارت D۴T حک شده روی درب صندوق تشخیص داد.
نسخه دوم، مدل ۳ سیلندر تنفس طبیعی بوده که حجم موتورشان ۱.۵ لیتر است. مهمترین تفاوت ظاهری در این دو نسخه کرولا را میتوان در چراغهای جلو مشاهده کرد؛ نسخه توربوشارژ دارای چراغ هالوژنی بوده و دیلایت کریستالی دارد، اما نسخه تنفس طبیعی، دارای چراغ LED بوده و دیلایت آن از یک نوار باریک نئونی، تشکیل شده است.
کرولا ۱.۲ لیتر:
محور محرک: دیفرانسیل جلو
گیربکس: CVT با ۱۰ دنده مصنوعی
پیشرانه: ۴ سیلندر توربوشارژ (۹NR-FTS)
حجم موتور: ۱.۲ لیتر
قدرت: ۱۱۶ اسببخار
گشتاور: ۱۸۵ نیوتنمتر
شتاب: ۱۲ ثانیه
سرعت: ۱۸۰ کیلومتر برساعت
مصرف ترکیبی: ۵.۶ لیتر در صد کیلومتر
کرولا ۱.۸ لیتر ۲۰۲۴:
حجم موتور:۱.۸ لیتر
قدرت موتور بنزینی: ۹۸ اسب بخار
قدرت موتور الکتریکی:۵۳ کیلووات (۷۱ اسب بخار)
مجموع قدرت: ۱۲۱ اسب بخار
مصرف سوخت ترکیبی:۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر:۱۰.۹ ثانیه
حداکثر سرعت:۱۸۰ کیلومتر در ساعت
سیستم انتقال قدرت:CVT
ارسال نظر