
به گزارش کارنا، پژو ۲۰۸ بعدی که در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد یکی از مهمترین خودروهای استلانتیس تاکنون خواهد بود. این خودرو با رونمایی یک پلتفرم کاملا جدید همراه خواهد شد و کابینی با فناوریهای کامل و فرمان مربعی شکل خواهد داشت و قرار است اختصاصا به صورت یک خودروی برقی به فروش برسد.
این هاچ بک جدید اولین مدلی خواهد بود که از پلتفرم STLA اسمال بهره میبرد که قرار است در دوره بعدی خودروهای کوچک استلانتیس به کار رود و برای این برند مالک پژو به منظور حفظ رقابت در بازار خودروهای ارزان اروپا بسیار مهم است.
پلتفرم STLA اسمال در تمام مدلهای این گروه از کلاس A تا C به کار خواهد رفت و جایگزین ساختار CMP/e-CMP میشود که در ۲۰۸، e-۲۰۸، ۲۰۰۸، و واکسهال کورسای کنونی نیز به کار رفته است.
۲۰۸ به این دلیل به عنوان اولین مدل مجهز به این پلتفرم انتخاب شده که یکی از اصلیترین خودروها در سبد محصولات استلانتیس مخصوصا در بازار اصلی آن، اروپا، است. در نیمه اول سال ۲۰۲۵، ۲۰۸ به فروش ۱۰۹۱۴۶ دستگاهی رسید که کمتر از رقبای آن یعنی رنو کلیو (۱۲۲۴۸۹ دستگاه) و داچیا ساندرو (۱۲۸۸۴۲ دستگاه) بود.
در حالی که این پلتفرم جدید میتواند با ساختارهای هیبریدی و برقی سازگار شود، گفته میشود نسل سوم ۲۰۸ اختصاصا به صورت برقی فروخته خواهد شد و این اقدام در کورسای بعدی، همتای فناورانه ۲۰۸، نیز تکرار خواهد شد و موتور احتراق داخلی آن حذف میشود.
با توجه به بازار غیر قابل پیش بینی خودروهای برقی، احتمالا ۲۰۸ موتور احتراقی مبتنی بر CMP کنونی در کنار ۲۰۸ جدید به تولید خواهد رسید. در نتیجه، گمان میرود این هاچ بک جدید همچنان با نام e-۲۰۸ به عنوان یک وجه تمایز عرضه شود.
سایز باتری برای خودروهای مجهز به پلتفرم STLA اسمال از ۳۷ تا ۸۲ کیلووات ساعت خواهد بود. گمان میرود ۲۰۸ جدید به نسخه باتری بزرگتر مجهز شود چرا که واکسهال کورسا GSE ویژن گرن توریزمو دارای باتری ۸۲ کیلووات ساعت است.
این امر میتواند طیف حرکتی بیش تری را در ۲۰۸ به همراه داشته باشد. بزرگترین باتری در مدل کنونی این خودرو ۵۲ کیلووات ساعت است که طیف حرکتی ۴۳۱ کیلومتر را به همراه دارد.
ارسال نظر