به گزارش کارنا، یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است کاهش تعرفه واردات نه تنها تهدیدی برای صنعت خودروسازی و سهامهای خودرویی نیست بلکه میتواند زمینه عقد قراردادهای جوینت ونچر، تولیدات مشترک و دسترسی به قطعات با قیمت مناسب را فراهم کرده و به تحول صنعت خودرو کمک کند.
حمید میرمعینی درباره کاهش تعرفه واردات خودرو به ۶۰ درصد و تاثیر آن بر صنعت خودرو و سهامهای خودرویی در بازار بورس عنوان کرد: به نظر میرسد کاهش تعرفه واردات خودرو نمیتواند صنعت خودرو به خصوص دو خودروساز بزرگ را تحت تاثیر منفی قرار دهد، چراکه خودروهای وارداتی در رنج قیمتی محصولات دو خودروساز بزرگ قرار ندارند؛ بنابراین تولیدات دو خودروساز بزرگ به لحاظ قیمتی همچنان در بازار بی رقیب بوده و خودروسازان فروش خود را خواهند داشت.
وی در گفتگو با خبرنگار کارنا افزود: کاهش تعرفه واردات نه تنها تهدیدی برای صنعت خودروسازی کشور نیست بلکه میتواند زمینه عقد قراردادهای جوینت ونچر، تولیدات مشترک و دسترسی به قطعات با قیمت مناسب را فراهم کرده و به تحول صنعت خودرو کمک کند.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر تخصیص ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو به واردات خودروهای نو و کارکرده در سال آینده اظهار داشت: همچنین با اختصاص ارز به واردات خودرو و باز شدن درهای کشور به روی خودروهای خارجی، شاهد رقابت در صنعت خودروسازی و تلاش خودروسازان برای بهبود کیفیت محصولات خواهیم بود.
میرمعینی در پایان یادآور شد: با توجه به تعهدات جدیدی که پس از افزایش قیمتها پیش روی خودروسازان قرار گرفته است و همچنین زمزمه واگذاری دو خودروساز بزرگ به بخش خصوصی و تجدید ارزیابی از محل داراییها به نظر میرسد صنعت خودروهمچنان مورد اقبال سرمایه گذاران در بازار بورس قرار بگیرد.
ارسال نظر