به گزارش کارنا، جیپ حدود شش مدل از شاسی بلندهای هیبریدی شارژی خود را پس از دریافت گزارشهایی در مورد نقص در باتریهای ولتاژ بالا فراخوان کرده است.
این فراخوان مدلهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ از جیپ رنگلر ۴xe و ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ از جیپ گرند چروکی ۴xe مجهز به بستههای باتری را شامل میشود که احتمالا دارای جداکنندههای سلولی آسیب دیده هستند. این نقص میتواند منجر به قطع الکتریکی شده و به طور بالقوه باعث آتش سوزی خودرو در هنگام پارک یا رانندگی شود.
آمار تولید نشان میدهند که رنگلرهای مشمول این فراخوان بین ۱ جولای ۲۰۲۰ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۵ ساخته شدهاند در حالی که گرند چروکیهای فراخوان شده بین ۲۳ جولای ۲۰۲۱ تا ۱۵ اکتبر ۲۰۲۵ ساخته شدهاند.

بر اساس مدارک منتشر شده توسط اداره ملی ایمنی جادهای ایالات متحده، این نقص از سلولهای تامین شده توسط سامسونگ SDI نشات میگیرد که احتمالا در زمان تولید دچار آسیب جداکننده داخلی شدند. در خودروهای مشمول، ترکیب این آسیب و دیگر واکنشهای در سطح سلولی، میتوانند منجر به آتش سوزی شوند. این مشکل شبیه به مشکل گزارش شده در فراخوان قبلی جیپهای هیبریدی شارژی است، اما بررسیهای بعدی نشان میدهند که راه حل نرم افزاری قبلی قادر به تشخیص برخی شرایط غیرعادی در باتری نبوده است.
استلانتیس و سامسونگ تحقیقات مشترک خود را برای شناسایی علت اصلی دقیق و طراحی یک استراتژی موثرتر برای تشخیص و کاهش آسیب ادامه میدهند.

استلانتیس اظهار داشت این فراخوان پس از حداقل ۹ مورد آتش سوزی در خودروهایی که قبلا در فراخوان اصلاح شده بودند، گسترش یافته است. در ۱۰ مورد دیگر نیز حوادثی گزارش شده است که شامل سلولهای باتری تولید شده خارج از محدوده کمپین قبلی بودهاند. این شرکت همچنین تایید کرد که گزارش یک مورد آسیب دیدگی دریافت کرده که احتمالا به این نقص مرتبط است.
به مالکان این خودروها توصیه شده خودروهای خود را در فضای باز و دور از تاسیسات و زیرساختها پارک کنند و تا زمان ارائه یک تعمیر اساسی، از شارژ آنها خودداری کنند. فیات کرایسلر اعلام کرد زمانی که باتری این خودروها خالی باشد خطر آتش سوزی کم تری دارند. محض احتیاط، این خودروساز توصیه کرده که سطح شارژ این خودروها تا زمان ارائه راه کار نهایی، در سطح پایین نگه داشته شود.

ارسال نظر