نسخه هیبریدی لکسوس NX بهصورت محدود و ابتدا از مدل ۲۰۱۵ به ایران آمد، ولی واردات انبوه آن از مدل ۲۰۱۶ آغاز شد. NX۳۰۰H با اینکه ظاهر تقریبا مشابهی با NX۲۰۰T دارد، اما در قسمت فنی کاملا با آن متفاوت است؛ کمحجم شدن پیشرانه، حذف توربوشارژ، اضافهشدن دو موتور الکتریکی در محورهای جلو و عقب و همچنین یک موتورالکتریکی در نقش ژنراتور (برای استارت پیشرانه و شارژ باتریها) و نهایتا بهرهبردن از گیربکس CVT با کنترل الکترونیکی از مهمترین این تفاوتهاست.
جالب است بدانید که هم پیشرانه هیبریدی و هم گیربکس آن هردو با تویوتا کمری هیبریدی مشترک است.
نکته مهم اینجاست که استقبال مشتریان ایرانی از NX۳۰۰ تاکنون بیشتر از مدل NX۲۰۰ آن بوده. NX۳۰۰ نیز همچون برادر توربوشارژش با انبوهی از آپشنهای مختلف به کشورمان آمده. البته میدانیم که نسخههای فولش حتما باید ۹ کلید داشته باشند؛ یعنی ۲ کلید برای تاشدن برقی صندلیهای عقب دارند و ۷ کلید دیگرشان نیز با همان ۷ کلید موجود در NX۲۰۰ یکسان است، ولی با این تفاوت که در NX۳۰۰ کلید دفلاک حذف شده و کلید «گرمکن فرمان» جای آنرا گرفته است.
جهت مشاهده قیمت خودرو کلیک کنید.
ارسال نظر