۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
اختصاصی
دلیل بازار سیاه حواله خودروهای جانبازان چیست؟
عدم همخوانی عرضه و تقاضا در بازار و محدودیت واردات خودرو، زمینه ساز افزایش بهای خودروهای خارجی و خرید و فروش حواله خودروهای جانبازان با قیمت های نجومی شده است.
کد خبر: ۲۴۲۸

به گزارش کارنا،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به خرید و فروش حواله خودروهای جانبازان با قیمت های نجومی بیان کرد: خرید و فروش حواله خودروهای وارداتی جانبازان علاوه بر سود هنگفتی که نصیب خریداران این حواله ها که عمدتا دلال هستند، می کند، جانبازان را نیز از داشتن خودروی مناسب بی نصیب می کند.

لطف الله سیاهکلی با تاکید بر اینکه هدف از مجوز واردات خودرو برای جانبازان کمک به ایجاد زندگی بهتر برای این قشر از جامعه است، اظهار داشت: متاسفانه عدم همخوانی عرضه و تقاضا در بازار و محدودیت واردات خودرو، زمینه ساز افزایش بهای خودروهای خارجی و خرید و فروش حواله خودروی جانبازان با قیمت های نجومی شده است.

وی در گفتگو با خبرنگار کارنا تصریح کرد: خرید و فروش حواله خودروهای وارداتی جانبازان علاوه بر سود هنگفتی که نصیب خریداران این حواله ها که عمدتا دلال هستند، می کند، جانبازان را نیز از داشتن خودروی مناسب بی نصیب می کند. بنابراین رفع محدودیت ها برای واردات خودرو و پاسخگویی به نیاز جانبازان در حوزه تامین خودرو یک ضرورت است چراکه هم به وظیفه انسانی خود عمل کرده و هم در تعدیل بازار موثر است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در پایان با انتقاد از عدم ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده از سوی دولت تاکید کرد: متاسفانه آیین نامه واردات خودروهای کارکرده که ده ماه است توسط هیات دولت به تصویب رسیده هنوز از سوی رییس جمهور ابلاغ نشده است در حالی که با ابلاغ این آیین نامه مردم می توانند از این ظرفیت قانونی ایجاد شده بهره مند شوند.

ارسال نظر