۲۷ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۴
اختصاصی
سیاست صحیح سایپا در واگذاری بلوک ۴۲ درصدی سهام
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز موافقت با واگذاری سهام سایپا به صورت بلوک ۴۲ درصدی از سوی دولت بیان کرد: نگاه دولت به اینکه در واگذاری سهام سایپا روی سهامداران خرد متمرکز نشده بسیار درست و منطقی بوده و بنده نیز معتقدم سهام سایپا باید به یک سرمایه‌گذارعمده که از پشتوانه مالی بسیار قوی برخوردار است واگذار شود.
کد خبر: ۱۲۸۲۲

به گزارش کارنا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز موافقت با واگذاری سهام سایپا به صورت بلوک ۴۲ درصدی از سوی دولت بیان کرد: نگاه دولت به اینکه در واگذاری سهام سایپا روی سهامداران خرد متمرکز نشده بسیار درست و منطقی بوده و بنده نیز معتقدم سهام سایپا باید به یک سرمایه‌گذارعمده که از پشتوانه مالی بسیار قوی برخوردار است واگذار شود.

مصطفی پوردهقان با اشاره به آغاز واگذاری سهام گروه سایپا به بخش خصوصی اظهار داشت: اگر دولت به دنبال بهبود عملکرد خودروسازان و عرضه خودرو‌های باکیفیت، ایمن و قیمت مناسب و در نهایت جلب رضایت مصرف کننده است باید مدیریت شرکت‌های خودروسازی را که پنج دهه از آغوش گرم و حمایت انحصاری دولت بهره‌مند بوده اند را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی با بیان اینکه خصوصی سازی صنعت خودرو از شروط کمیسیون صنایع مجلس برای رأی اعتماد به وزیر صمت بوده است، افزود: خوشبختانه دولت در این راستا و در گام نخست مدیریت ایران خودرو را به سهامداران بخش خصوصی واگذار کرد، هرچند که این نحوه واگذاری در ایران خودرو با اهداف مدنظر مجلس فاصله داشت، اما در مجموع منجر به بهبود وضعیت این خودروساز بزرگ شد و امیدواریم سهام سایپا نیز به افراد و شرکت‌هایی واگذار شود که بتوانند به خروج صنعت خودرو از انحصار و ورود تکنولوژی‌های برتر به صنعت خودرو کمک کنند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا درباره عرضه سهام گروه سایپا به صورت بلوک ۴۲ درصدی بیان کرد: در زمینه واگذاری سهام خودروسازان به بخش خصوصی نظرات متعددی مطرح است. یک نگاه این است که سهام خودروسازان باید به صورت خرد در اختیار مردم عادی در بورس قرار بگیرد و برخی نیز بر این باورند که سهام خودروسازان باید به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ علاقه‌مند به حوزه خودرو واگذار شود تا هم قدرت چانه زنی آنها در هیئت مدیره شرکت‌های خودروسازی افزایش پیدا کند و هم از جذب سرمایه‌های آنها در جهت توسعه صنعت خودرو استفاده کرد که هر دو دیدگاه مزایای و مضرات خود را دارد.

پوردهقان ضمن ابراز موافقت با واگذاری سهام سایپا به صورت بلوک ۴۲ درصدی از سوی دولت اذعان داشت: نگاه دولت به اینکه در واگذاری سهام سایپا روی سهامداران خرد متمرکز نشده بسیار درست و منطقی بوده و بنده نیز معتقدم سهام سایپا باید به یک سرمایه‌گذارعمده که از پشتوانه مالی بسیار قوی برخوردار است واگذار شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فرضیه دیگری که در رابطه با واگذاری سهام سایپا به صورت بلوک ۴۲ درصدی مطرح است، این موضوع است که با توجه به اینکه واگذاری مدیریت ایران خودرو به بخش خصوص اولین تجربه دولت در خصوصی سازی صنعت خودرو بوده است، دولت قصد دارد از اشتباهات خود در واگذاری ایران خودرو درس گرفته و سپس نسبت به واگذاری سهام سایپا اقدام کند که سیاستی صحیح به نظر می‌رسد.

ارسال نظر