
به گزارش کارنا، بررسی عملکرد گروه بهمن در حوزه خودروهای تجاری در سال ۱۴۰۳ از رشد ۱۱ درصدی سهم این خودروساز در بازار خودروهای تجاری حکایت دارد.
گروه بهمن که با دو شرکت زیرمجموعه خود یعنی سیبا موتور و بهمن دیزل از بازیگران اصلی بازار خودروهای تجاری به شمار میرود، در سالهای اخیر با توسعه فضای تولید و بهینه سازی خطوط تولید اکنون سبد متنوعی از محصولات تجاری سبک و سنگین را در اختیار داشته و توانسته سهم قابل توجهی از بازار کامیون، کامیونت و کشنده را به خود اختصاص دهد.
بررسی عملکرد گروه بهمن در حوزه خودروهای تجاری در سال ۱۴۰۳ از رشد سهم دو شرکت سیبا موتور و بهمن دیزل در بازار خودروهای تجاری حکایت دارد.
بهمن دیزل که در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰ درصد سهم بازار محصولات تجاری را در اختیار داشته است، با رشد دو درصدی سهم خود را به ۱۲ درصد و سیبا موتور با سهم ۷ درصدی در سال ۱۴۰۲ با رشد بیش از دو برابری سهم خود را به ۱۶ درصد در سال ۱۴۰۳ افزایش داده است و در مجموع سهم ۱۷ درصدی گروه بهمن در بازار کامیون، کامیونت و کشنده در سال ۱۴۰۲ با رشد ۱۱ درصدی به ۲۸ درصد در سال ۱۴۰۳ ارتقا پیدا کرده است.
بهمن دیزل به عنوان یکی از اعضای مهم خانواده بهمن سال ۱۴۰۳ با عرضه محصولاتی، چون BD۵۰۰، و X۹ (پیشرفتهترین کشنده بازار ایران)، BD۳۰۰ باری و کمپرسی، فورس ۶ تُن خوابدار و بدون خواب، فورس ۸.۵ تُن خوابدار، F۳۸، مینی بوس پگاسوس توانسته سهم قابل توجهی از خودروهای تجاری را کسب کند و امپاور BD۵۶۰ از محصولات تولیدی این شرکت در سال ۱۴۰۴ خواهد بود.
سیباموتور تولیدکننده خودروهای تجاری با برند فاو از دیگر زیرمجموعههای گروه بهمن به شمار میرود که سال گذشته با تولید کشنده تک محور و جفت محور J۶P-۴۶۰ و کامیون Tipper-۴۶۰ توانست با جهشی قابل ملاحظه سهم خوبی از بازار خودروهای تجاری را به خود اختصاص دهد. محصول آینده این شرکت نیز فاو J۷ است.
ارسال نظر