
به گزارش کارنا، مزدا زمانی یک وانت پیکاپ در در ایالت متحده میفروخت. حدود ۱۵ سال قبل خودرویی که در واقع یک فورد رنجر با نشان مزدا و جلوپنجرهای متفاوت بود در این بازار عرضه میشد. سری B مزدا در سال ۲۰۰۹ و دقیقا دو سال قبل از رنجر کوچک در ایالات متحده متوقف شد.
اکنون که مزدا موفقیتهایی در بازار آمریکای شمالی داشته، احتمال دارد وانتی جدید برای این بازار را در برنامه خود داشته باشد. مدیرعامل مزدا، ماساهیرو مورو در مصاحبه اخیرش از احتمال ساخت چنین مدلی خبر داد و گفت این امر کمی پیچیدهتر از آن چیزی است که تصور میشود. در واقع مزدا هیچ پلتفرم وانتی ندارد که روی آن کار کند.
مورو اظهار داشت: "ما میتوانیم با خودروسازان دیگری برای ساخت این مدل همکاری کنیم. ما حدود ۵۰ درصد از تمام صنعت را پوشش میدهیم چرا که یک وانت پیکاپ نداریم. اکنون زمان خوبی برای در نظر گرفتن سبد محصولات آینده است. "
مزدا اکنون با یک OEM روی وانت پیکاپی به نام BT-۵۰ کار میکند. این خودرو مبتنی بر ایسوزو دی مکس متوسط است و در تایلند برای بازارهای اندکی ساخته میشود. BT-۵۰ در مدلهای سه کابین، تک کابین، دو کابین و قابل تعمیم ارائه میشود و در ساختارهای دو یا چهار چرخ فعال موجود است. این وانت که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد اکنون در نسل سوم خود است.
البته این خودرو دقیقا یک وانت کوچک نیست. همچنین، دی مکس در هیچ مدلی در ایالات متحده فروخته نمیشود بنابراین مزدا میتواند تنها با تغییر لوگو، این مدل را در این بازار عرضه کند.
به هر حال، فعلا چیزی تایید نشده و تنها اظهارات مورو در این مورد منتشر شده است. اما به نظر میرسد موفقیت فورد ماوریک محرک مزدا در این زمینه بوده است. ممکن است طی سالهای آینده این امر تحقق یابد.
ارسال نظر