
به گزارش کارنا، رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران عدم واردات خودرو را علت اصلی افزایش قیمتها در بازار خودرو عنوان و بیان کرد: خودروهای واردشده نیز که از عمان و با قیمت دو میلیارد تومان وارد کشور شده اند، با هزینههای گمرکی، مالیات نقل و انتقال و بیمه با قیمت ۵ میلیارد تومان به دست مصرف کننده میرسند.
اسد کرمی در گفتگو با خبرنگار کارنا با بیان اینکه بازار خودرو از ابتدای سال در رکودی عمیق فرو رفته است، بیان کرد: معاملات در بازار خودرو به دلیل جو روانی ناشی از مذاکرات به صفر رسیده و خودرو نسبت به کالاهای دیگر افزایش قابل توجهی نداشته است. البته در مقطعی که نرخ دلار به کانال ۱۰۰ هزار تومان رسید، شاهد حباب قیمتها در بازار خودرو بودیم، اما با ریزش نرخ ارز مجدد قیمتها روند نزولی پیدا کرد.
وی با اشاره به میانگین افزایش قیمت خودرو در دو ماه ابتدایی سال عنوان کرد: خودروهای داخلی از اسفندماه سال گذشته تا کنون حدود ۵ درصد و بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون افزایش قیمت داشته اند که این افزایش در خودروهای پرفروش مانند پژو ۲۰۷، شاهین پلاس و دنا بیشتر بوده است. این جهش قیمتی در خودروهای مونتاژی پرتقاضا مانند محصولات گروه بهمن و لاماری ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون بوده و محصولات ام وی ام افزایش چندانی نداشته است.
رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران عدم واردات خودرو را علت اصلی افزایش قیمتها در بازار خودرو عنوان و بیان کرد: خودروهای واردشده نیز که از عمان و با قیمت دو میلیارد تومان وارد کشور شده اند، با هزینههای گمرکی، مالیات نقل و انتقال و بیمه با قیمت ۵ میلیارد تومان به دست مصرف کننده میرسند و واردات خودرو با این قیمتها دردی از بازار خودرو دوا نمیکند.
رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با تشریح قیمت خودروهای پرفروش در یک هفته گذشته تشریح کرد: ساینا با قیمت ۴۹۵ میلیون تومان، ساینا دوگانه سوز با قیمت ۵۸۰ میلیون تومان، کوییک تیپ اس ۴۹۰ میلیون تومان، شاهین پلاس اتومات ۸۵۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دندهای حدود ۷۵۰ میلیون تومان، تارا وی ۴ حدود ۹۵۰ میلیون تومان و در تیپ ال ایکس یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، دنا پلاس ۸۰۰ میلیون تومان و دنا اتومات فول آپشن نیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بازار معامله میشوند.
ارسال نظر