
به گزارش کارنا؛ مهدی چمران روز سهشنبه در توضیح ماجرای ورود خودروهای پلاک شهرستان به محدوده طرح ترافیک، اظهار کرد: زمانی که در حال تدوین نرخ ورود به محدوده ممنوعه مرکزی شهر تهران بودیم، به این نتیجه رسیدیم که خودروهای پلاک شهرستان اصولا نباید به این محدوده بیایند چرا که کار مشخصی در این محدوده ندارند اگر هم کسی کار دارد مثلا برای خرید یا مراجعه به بازار آمده، میتواند از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کند.
ایجاد محدودیت ورود خودروهای پلاک شهرستان به محدوده طرح ترافیک برای درآمدزایی نبوده است
وی افزود: اگر فردی بخواهد با خودروی پلاک شهرستان وارد محدوده طرح ترافیک شود طبیعتا باید کارت تردد تهیه کند، تصمیم ما این بود که این کارت برای خودروهای پلاک شهرستان گرانتر باشد تا جنبه بازدارندگی هم داشته باشد البته این افزایش قیمت چندان زیاد هم نبود؛ مثلا اگر برای پلاک تهران ۱۰۰ هزار تومان بود، برای پلاک شهرستان میشد ۱۲۰ هزار تومان یعنی فقط ۲۰ درصد بیشتر لذا موضوع صرفا برای بازدارندگی بود.
رییس شورای شهر تهران ادامه داد: این عدد آنقدر ناچیز بود که در مقابل بودجه ۲۷۳ هزار میلیارد تومانی شهر تهران حتی اگر درآمد آن به ۲ میلیارد تومان هم میرسید، تأثیری نداشت بنابراین هدف ما از بررسی و تصویب این طرح، به هیچ وجه کسب درآمد برای شهرداری نبود.
چمران با اشاره به سوءتفاهمی که پیرامون این تصمیم شکل گرفت، گفت: عدهای برداشت اشتباهی داشتند و فکر کردند قرار است از هر خودرویی که وارد تهران میشود عوارض گرفته شود یا کارت خریداری کند درحالیکه اصلا چنین چیزی مطرح نبود ما فقط درباره ورود به محدوده طرح ترافیک صحبت کردیم تا خودروی کمتری به این محدوده وارد شود.
ارسال نظر