۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۷
اختصاصی
افزایش قیمت بنزین در گرو واقعی سازی حقوق و دستمزد مردم است + فیلم
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی متعقد است افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر هزینه های حمل و نقل تنها بخشی از هزینه کالا را شامل می شوند و اینطور نیست که مطابق با رشد بهای سوخت، قیمت سایر کالاها نیز افزایش پیدا کند و این سودجویان هستند که با ایجاد جو روانی، قیمت کالاها رابالا می برند.
کد خبر: ۱۵۵۶

به گزارش کارنا، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزایش قیمت بنزین را اقدامی غیرمعقول و ناعادلانه و عامل ایجاد اضطراب در جامعه دانست.

فریدون عباسی دوانی با اشاره اظهارات متفاوتی که این روز‌ها در خصوص افزایش قیمت بنزین مطرح می‌شود، بیان کرد: طرح موضوع افزایش قیمت بنزین غیرمعقول و ناعادلانه است و موجب ایجاد اضطراب در جامعه می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: پیش از گران کردن قیمت سوخت در کشور باید حقوق و دستمزد مردم را واقعی کرد تا عدالت به درستی در جامعه برقرار شود.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا افزود: وقتی حقوق مردم بر اساس نوع شغل و تلاش آن‌ها تعیین شود می‌توانند هر کالایی را با قیمت آزاد خریداری کنند؛ بنابراین در بحث قیمت سوخت باید انسان را ملاک قرار داد و بر مبنای حقوق و دستمزد افراد، نرخ مایحتاج مردم از جمله بنزین را واقعی کنیم.

عباسی دوانی در خصوص تاثیر افزایش قیمت سوخت بر سایر کالا‌ها اظهار داشت: افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر هزینه‌های حمل و نقل تنها بخشی از هزینه کالا را شامل می‌شوند و اینطور نیست که مطابق با رشد بهای سوخت، قیمت سایر کالا‌ها نیز افزایش پیدا کند و این سودجویان هستند که با ایجاد جو روانی، قیمت کالا‌ها رابالا می‌برند؛ لذا میزان تاثیر نرخ بنزین بر قیمت کالا‌ها باید دقیق و به درستی محاسبه شود.

وی همچنین طرح تخصیص بنزین به کد ملی افراد را طرحی نامعقول عنوان و بیان کرد: سوخت باید به خودرو اختصاص داده شود نه به افراد، زیرا این خودرو است که نیاز به بنزین دارد.

تعداد بازدید : 4

ارسال نظر