۱۰ شهريور ۱۴۰۴ - ۰۷:۰۰
اختصاصی

بیمه رانندگان کامیون به کجا رسید؟

بیمه رانندگان کامیون به کجا رسید؟
رانندگان کامیون به عنوان بازیگران اصلی حمل‌ونقل جاده‌ای کشور سال‌هاست که با چالش‌های مختلفی از قبیل مشکل تامین سوخت، نرخ کرایه، چالش‌های بیمه‌ای و فرسودگی ناوگان مواجه هستند.
کد خبر: ۱۵۸۳۶

به گزارش کارنا، رانندگان کامیون به عنوان بازیگران اصلی حمل‌ونقل جاده‌ای کشور سال‌هاست که با چالش‌های مختلفی از قبیل مشکل تامین سوخت، نرخ کرایه، چالش‌های بیمه‌ای و فرسودگی ناوگان مواجه هستند.

مسأله بیمه تأمین اجتماعی یکی از چالش‌های جدی و قدیمی کامیون داران است که گله مندی بسیاری از رانندگان در سال‌های اخیر را به دنبال داشته است، تا جایی که با افزایش نرخ حق بیمه از ابتدای سال جاری و عدم حمایت کافی از سوی دولت بار دیگر شاهد اعتراضات سراسری کامیون داران بودیم.

فیروز خدایی، رئیس کانون سراسری کامیون داران ایران درباره آخرین وضعیت رسیدگی به بیمه رانندگان عنوان کرد: مطالبات اخیر رانندگان مربوط به حذف یارانه بیمه آنها بود و متاسفانه سازمان‌هایی مانند تامین اجتماعی در راستای منافع سازمانی خود با حذف یارانه بیمه رانندگان قصد داشتند مطالبات خود را به جای دولت از صنف حمل و نقل دریافت کنند.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار کارنا ادامه داد: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی بدون مشورت با انجمن‌های صنفی حمل و نقل طرحی را در خصوص بیمه رانندگان به مجلس ارجاع داد و قرار بود این موضوع در صحن علنی مجلس مطرح شود که با اجرای آن نه تنها مطالبات صنف و رانندگان در رابطه با مشکلات بیمه‌ای آنها محقق نمی‌شد بلکه متضرر نیز می‌شدند.

رئیس کانون سراسری کامیون داران ایران اضافه کرد: از این رو این مسأله را در کمیسیون عمران و کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کردیم و قرار شد اصلاحاتی در بند خ ماده ۲۸ برنامه توسعه هفتم مبنی برساماندهی معافیت بیمه‌ای اقشار مشمول کمک دولت صورت بگیرد و در نهایت با مکاتباتی که انجمن در این خصوص انجام داد توانستیم این مشکل را تا حدودی برطرف کنیم.

خدایی ضمن تاکید بر لزوم حضور تشکل‌های صنفی در تصمیم گیری‌های مربوط به حوزه حمل و نقل بیان کرد: متاسفانه عدم بهره مندی از تخصص و تجربه فعالان این حوزه  که سال‌ها به صورت مستمر و مستقیم در این حوزه فعالیت می‌کنند، موجب انباشت مشکلات در این حوزه شده است.

رئیس کانون سراسری کامیون داران ایران در پایان خاطرنشان کرد: از این رو و با توجه به شکل گیری تشکل‌های منسجم صنفی استانی و کشوری در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و سهولت دسترسی به آنها می‌توان با دعوت و نظرخواهی از آنها در جلسات مربوطه، تصمیمات خوبی را برای بهبود وضعیت حمل و نقل در کشور گرفت، چراکه بدون چاره اندیشی در این زمینه، اعتصاب رانندگان  در آینده، دور از ذهن نخواهد بود.

ارسال نظر