۱۴ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۸:۳۴
اختصاصی

تردید مصرف کنندگان نسبت به خرید خودروی داخلی به دلیل کیفیت پایین

تردید مصرف کنندگان نسبت به خرید خودروی داخلی به دلیل کیفیت پایین
متاسفانه نرخ پایین بهره‌وری، قیمت بالا و ایمنی و کیفیت نازل خودرو‌های تولید داخل، بزرگترین مشکلی است که متوجه بخش خودروسازی بوده و مردم را در خرید این خودرو‌ها دچار تردید کرده است..
کد خبر: ۱۵۸۸۵

به گزارش کارنا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ایران مستحق خودرو‌های ایمن و باکیفیت هستند، اذعان داشت: متاسفانه نرخ پایین بهره‌وری، قیمت بالا و ایمنی و کیفیت نازل خودرو‌های تولید داخل، بزرگترین مشکلی است که متوجه بخش خودروسازی بوده و مردم را در خرید این خودرو‌ها دچار تردید کرده است..

فریدون همتی با انتقاد از کیفیت پایین خودرو‌های داخلی بیان کرد: متاسفانه امروز خودرو‌های داخلی به سبب عدم برخورداری از ایمنی و کیفیت لازم موجب افزایش حجم تصادفات و تلفات جانی و مالی در کشور شده‌اند. از طرفی مصرف سوخت بالای این خودرو‌ها ضمن آسیب جدی به محیط زیست و ناترازی مصرف سوخت در کشور، نیاز به واردات بنزین را افزایش داده است.

وی با بیان این مطلب که با این روند اگر کارخانجات خودروسازی را تعطیل و حقوق کارگران شاغل در صنعت خودرو را از محل  سود بازرگانی واردات خودرو، پرداخت کنیم به نفع کشور است، تصریح کرد: با واردات خودرو هم شاهد شکل گیری رقابت در بازار خودرو خواهیم بود و هم با بهبود کیفیت و کاهش مصرف سوخت خودرو‌های داخلی، رضایت مردم از صنعت خودرو افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار کارنا از خصوصی سازی صنعت خودرو و واردات خودرو به عنوان دو راهکار اساسی برای ایجاد تحول در صنعت خودرو یاد کرد و اظهار داشت: با خروج دولت از صنعت خودرو و ایجاد رقابت از محل واردات خودرو قطعا شاهد تحول جدی در این بخش به نفع تولید، اقتصاد ملی، اشتغال ملی و مصرف کننده داخلی خواهیم بود.

همتی با بیان اینکه مردم ایران مستحق خودرو‌های ایمن و باکیفیت هستند، اذعان داشت: متاسفانه نرخ پایین بهره‌وری، قیمت بالا و کیفیت و ایمنی نازل خودرو‌های تولید داخل، بزرگترین مشکلی است که متوجه بخش خودروسازی بوده و مردم را در خرید این خودرو‌ها دچار تردید کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با مقایسه وضعیت خودروسازی در ایران و کره جنوبی خاطرنشان کرد: به رغم اینکه صنعت خودرو ایران تقریبا کار خود را با صنعت خودرو کره جنوبی آغاز کرد، اما بین آنچه هم‌اکنون در شرکت‌های تولیدی خودرو در دو کشور مذکور در حال وقوع است، تفاوت زیادی وجود دارد و برخلاف خودروسازان داخلی که در برابر تولید خودرو بر اساس اصول علمی مقاومت نشان می‌دهند، تولید خودرو در کره جنوبی با بالاترین کیفیت و بهره وری در حال انجام است.

ارسال نظر