۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
اختصاصی
هزینه آزمون و خطا در توسعه برقی سازی نباید از جیب مصرف کننده پرداخت شود
نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور معتقد است فشار دولت ها بر تولید خودرو و موتورسیکلت های برقی بدون ایجاد زیرساخت های لازم و بازارسازی موجب تحمیل زیان به مصرف کننده است.
کد خبر: ۱۶۶۹


به گزارش کارنا، نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور معتقد است فشار دولت ها بر تولید خودرو و موتورسیکلت های برقی بدون ایجاد زیرساخت های لازم و بازارسازی موجب تحمیل زیان به مصرف کننده است.

حبیب الله محمودان در خصوص اهمیت تولید موتورسیکلت های برقی و جایگزینی آنها با موتورسیکلت های بنزینی اظهار داشت: واقعیت این است اکنون زمان مناسبی برای تولید و واردات موتورسیکلت های برقی نیست زیرا تولیدات برقی در دنیا هنوز به بلوغ تولید نرسیده و فشار دولت ها بر تولید خودرو و موتورسیکلت های برقی بدون ایجاد زیرساخت های لازم و بازارسازی موجب تحمیل زیان به مصرف کننده است. هر چند که مصرف کننده محافظه کار بوده و در قبال خرید تولیدات برقی تضامینی را مطالبه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هزینه آزمون و خطا در توسعه برقی سازی را نباید از جیب مصرف کننده بپردازیم، تصریح کرد: متاسفانه موتورسیکلت های برقی که در گذشته وارد کشور شدند به عنوان موتورسیکلت اسقاطی به فروش رفته و چه بسا با تولیدات برقی جدید در چند سال آینده نیز شاهد خواب خودرو و موتورسیکلت های برقی در پارکینگ منازل باشیم. 

نایب رییس هیأت مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور در گفتگو با خبرنگار کارنا تاکید کرد: ورود به حوزه برقی سازی با توجه به وابستگی به خارج در این بخش ریسکی بزرگ است چراکه خودرو و موتورسیکلت های برقی هنوز جایگاه خود را در ایران پیدا نکرده و حتی در چین که مهد تولیدات برقی است، در این زمینه شک و شبهاتی وجود دارد. 

محمودان در پایان یادآور شد: پیش از اینکه مقصد اهداف اقتصادی چین در حوزه برقی سازی قرار بگیریم لازم است در خصوص قابلیت استفاده از خودرو و موتورسیکلت های برقی، میزان مصرف برق آنها و سایر موارد مرتبط در این حوزه تضامینی را به مصرف کننده ارائه دهیم. 

ارسال نظر