۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
اختصاصی
بازار موتورسیکلت واکنشی به رشد نرخ ارز نداشته است
عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه تهران با اشاره به آخرین وضعیت بازار موتورسیکلت اظهار داشت:  علیرغم رشد نرخ ارز شاهد افت تقاضا و به تبع عدم افزایش قیمت‌ها در بازار موتورسیکلت هستیم که دلیل آن نیز کاهش قدرت خرید مشتریان و یا نادیده گرفتن رشد نرخ ارز از سوی مردم است.  
کد خبر: ۱۲۸۰

به گزارش کارنا، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه تهران با اشاره به آخرین وضعیت بازار موتورسیکلت اظهار داشت:  علیرغم رشد نرخ ارز شاهد افت تقاضا و به تبع عدم افزایش قیمت‌ها در بازار موتورسیکلت هستیم که دلیل آن نیز کاهش قدرت خرید مشتریان و یا نادیده گرفتن رشد نرخ ارز از سوی مردم است.  

حجت الله دهقانی زرنق با اشاره به افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت موتورسیکلت در طول سال جاری عنوان کرد: متاسفانه عدم تخصیص ارز به تولیدکنندگان موتورسیکلت در سال جاری موجب کاهش تولید، عرضه و به تبع افزایش قیمت‌ها در بازار موتورسیکلت شده است.

وی در ادامه یادآور شد: وقتی تولیدکنندگان موتورسیکلت با مشکل تخصیص و تامین ارز مواجه هستند، بازار موتورسیکلت نیز به سبب افت تولید و عرضه با روند صعودی پیدا می‌کند و برعکس هر زمان که تولیدات موتورسیکلت به سهولت انجام می‌شود، قیمت‌ها در بازار موتورسیکلت نیز کاهش پیدا می‌کند.  

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه تهران در گفتگو با خبرنگار کارنا در خصوص واکنش بازار موتورسیکلت به رشد نرخ ارز در روز‌های اخیر اظهار داشت: برخلاف اینکه در ماه‌های پایانی سال گذشته با افزایش تقاضا در بازار موتورسیکلت مواجه بودیم و متقاضیان به جای یک دستگاه، چندین دستگاه موتورسیکلت خریداری می‌کردند، اما امسال علیرغم رشد نرخ ارز شاهد افت تقاضا و به تبع عدم افزایش قیمت‌ها در بازار موتورسیکلت هستیم که دلیل آن نیز کاهش قدرت خرید مشتریان و یا نادیده گرفتن رشد نرخ ارز از سوی مردم است.  

قیت موتورسیکلت در بازار

وی همچنین درباره تامین قطعات یدکی و بازار خدمات پس از فروش موتورسیکلت اظهار داشت: متاسفانه در حوزه خدمات پس از فروش برخی شرکت‌ها ضعیف عمل می‌کنند و به همین دلیل با کمبود قطعات یدکی در بازار مواجه هستیم.  

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه تهران نسبت به پیش بینی قیمت موتورسیکلت در بازار شب عید بیان کرد: ایران از معدود کشور‌هایی است که هیچ چیز در آن قابل پیش بینی نیست و بازار موتورسیکلت نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود.  

دهقانی زرنق در پایان وجود بازار‌های زنجیره‌ای را از مشکلات اصلی در بازار موتورسیکلت عنوان کرد و گفت: متاسفانه شکل گیری فروشگاه‌های زنجیره‌ای که عمده آن‌ها زیرمجموعه موتورسیکلت سازان هستند، موجب شده بسیاری از مصرف کنندگان نیاز خود را از این طریق تامین کنند و آسیب جدی به بازار موتورسیکلت وارد کرده اند.  

ارسال نظر