به گزارش کارنا، با این فرض که دیگر در کنار عدم آلودگی هوا، ضمنا هزینه تعمیرات خودرو، هزینه روغن و فیلتر و سرویس موتور هم نخواهید داشت.
در موتورهای بنزینی یا دیزلی در بهترین ماشینها حداکثر ۳۵ ٪ از انرژی سوخت را به نیروی محرکه تبدیل میکنند، اما در یک ماشین الکتریکی ۹۰ ٪ و بیشتر از برق ورودی تبدیل به انرژی محرکه میشود.
در صورت ثابت ماندن هزینه برق در سال آینده که محال است و طبق اعلام دولت ۳۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش در راه است، با همین قیمتهای امسال هم در ایران خودروهای دیزل و گازسوز هزینهی سوخت کمتری دارند و خودروهای بنزینی با مصرف سوخت زیر ۵.۵ لیتر مقرون به صرفهتر از خودروهای برقیست
کلا خرید خودروهای برقی با توجه به افت شدید قیمت کارکردهها و هزینهی بالا در شارژ ایران به صلاح نیست.
منبع ایران جیب
ارسال نظر