۲۷ آبان ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۲
اختصاصی

شرکت رادیاتور ایران پیشرو در به روز رسانی ماشین آلات و تجهیزات قطعه سازی + تصاویر

شرکت رادیاتور ایران پیشرو در به روز رسانی ماشین آلات و تجهیزات قطعه سازی + تصاویر
گروه خودروسازی سایپا در راستای پویش «سایپا- رسانه» امروز سه شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۴ فرصتی فراهم کرد تا اصحاب رسانه ضمن بازدید از خط تولید شرکت رادیاتور ایران از نزدیک با آخرین دستاورد‌ها و ظرفیت‌های تولیدی این شرکت آشنا شوند.
کد خبر: ۱۸۲۹۳

به گزارش کارنا، گروه خودروسازی سایپا در راستای پویش «سایپا- رسانه» امروز سه شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۴ فرصتی فراهم کرد تا اصحاب رسانه ضمن بازدید از خط تولید شرکت رادیاتور ایران از نزدیک با آخرین دستاورد‌ها و ظرفیت‌های تولیدی این شرکت آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار کارنا، شرکت رادیاتور ایران از شرکت‌های زیرمجموعه گروه سایپا با بیش از نیم قرن تجربه است که به پشتوانه متخصصین مجرب و در اختیار داشتن آزمایشگاه‌های مجهز و تجهیزات پیشرفته از اولین تولیدکنندگان رادیاتور در ایران، از بزرگترین تولیدکنندگان انواع رادیاتور خودرو‌های سبک و سنگین، بخاری ها، و مبدل‌های صنعتی در خاورمیانه و همچنین بزرگترین تامین کننده انواع رادیاتور و قطعات آن برای خودروسازان معتبر کشور است.

در این راستا گروه خودروسازی سایپا امروز میزبان جمعی از خبرنگاران در شرکت رادیاتور ایران بود و مدیران ارشد این شرکت در بازدید اصحاب رسانه و عکاسان خبری از خطوط تولید لوله‌های آلمینیومی، مبدل‌های صنعتی، رادیاتور‌های آلمینیومی، مسی و برنجی، انبار و آزمایشگاه این شرکت، بخش مهمی از توانمندی‌های فنی و تولیدی این شرکت قطعه ساز داخلی را به نمایش گذاشتند که به رغم تحریم‌های ظالمانه توانسته ضمن تامین نیاز بازار داخل، محصولات خود را به سایر کشور‌ها نیز صادر کند.

در حاشیه این بازدید سیداکبر هاشمی، مدیرعامل شرکت رادیاتور ایران با اشاره به قدمت ۶۳ ساله این شرکت عنوان کرد: شرکت رادیاتور ایران فعالیت خود را از سال ۱۳۴۱ به عنوان اولین تولیدکننده رادیاتور در کشور آغاز کرد و در حال حاضر دارای ظرفیت تولید سالانه ۱۵ تا ۳۰ هزار قطعه رادیاتور در کشور است.

شرکت رادیاتور ایران از شرکت‌های پیشرو در به روز رسانی ماشین آلات و تجهیزات قطعه سازی

وی ادامه داد: ایران رادیاتور از تامین کنندگان اصلی و رده اول شرکت‌های خودروسازی سایپا، ایران خودرو، ایران خودرو دیزل و تراکتورسازی تبریز است. اخیرا نیز قراردادی با شرکت کرمان موتور داشتیم و با شرکت مدیران خودرو نیز در حال مذاکره هستیم.

مدیرعامل شرکت رادیاتور ایران با اشاره به سهم قطعات تولیدی این شرکت در خطوط تولید و بازار افترمارکت بیان کرد: در حاضر ۷۰ درصد قطعات تولیدی در رادیاتور ایران برای خط تولید و ۳۰ درصد تولید قطعات برای بازار افتر مارکت است.

هاشمی با اشاره به رقبای اصلی این شرکت افزود: رقیب اصلی ما در داخل کشور دو شرکت کوشش رادیاتور و آرمکو و در حوزه واردات، شرکت‌های چینی هستند که به رغم فاصله تکنولوژیکی که با کشور‌های توسعه یافته داریم، اما با تلاش و پشتکار جدی توانسته‌ایم در حوزه کیفیت مزیت رقابتی ایجاد کنیم و با پیشی گرفتن از رقبای خود در بازار‌های صادراتی نیز حضور پیدا کنیم.

شرکت رادیاتور ایران از شرکت‌های پیشرو در به روز رسانی ماشین آلات و تجهیزات قطعه سازی

وی درباره بازار‌های صادراتی شرکت رادیاتور ایران اظهار داشت: در حال حاضر به کشور‌های ترکیه که مهد قطعه سازی اروپا است، روسیه، اکراین، عراق و امارات صادرات داریم و برنامه داریم رکورد‌های صادراتی سال‌های گذشته خود را که معادل ۴ میلیون دلار بوده را بشکنیم.

مدیرعامل شرکت رادیاتور ایران همچنین درباره رعایت استاندارد آلایندگی یورو ۵ در تولیدات این شرکت بیان کرد: طبق یافته‌های بخش فنی و مهندسی شرکت ایران رادیاتور برخلاف باور بسیاری از کارشناسان که خودرو‌های برقی و هیبریدی را جایگزین مناسبی برای خودرو‌های بنزینی می‌دانند، اما خودرو‌های سی ان جی گزینه مناسب تری نسبت به خودرو‌های هیبریدی و برقی برای کشور هستند؛ بنابراین یکی از اقدامات مهم در راستای کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی ناشی از خودرو‌ها در کشور جایگزینی خودرو‌های بنزینی با گازسوز است.

هاشمی در خصوص آخرین وضعیت پرداخت مطالبات این شرکت از سوی خودروسازان اذعان داشت: صنعت قطعه سازی از جمله صنایع کشور که همواره در دریافت مطالبات خود با چالش‌های اساسی رو به رو بوده است، شرکت رادیاتور ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست، اما با مدیریتی که در تامین مالی شرکت داشتیم با چالش جدی در این بخش مواجه نیستیم و خوشبختانه به واسطه تامین مالی مناسب ۴۰ درصد رشد تولید را در ماه گذشته تجربه کرده‌ایم.

شرکت رادیاتور ایران از شرکت‌های پیشرو در به روز رسانی ماشین آلات و تجهیزات قطعه سازی

وی با اشاره به هجمه انتقاد‌ها به صنعت خودرو تصریح کرد: قطعا انتقاداتی به سایپا وارد است، اما باید پذیرفت کشور ما سال‌ها است که با تحریم‌های ظالمانه دست و پنجه نرم می‌کند. کمااینکه اگر ده درصد این تحریم‌ها در کشوری مانند ژاپن که از ابرقدرت‌های اقتصادی دنیا است، اعمال می‌شد، این کشور کمتر از یک ماه از بین می‌رفت؛ بنابراین در صنعت خودرو باید نگاهی همه جانبه به مسائل داشت.

مدیرعامل شرکت رادیاتور ایران ثبات مدیریتی را شرط اصلی توسعه صنعت خودرو عنوان و بیان کرد: اگر فرصت لازم برای رشد و توسعه در اختیار مدیران خودروسازی و قطعه سازی کشور قرار داده شود، قطعا می‌توانیم جزء بهترین کشور‌های دنیا در حوزه خودروسازی باشیم. کمااینکه یکی از فاکتور‌های مهم در رونق صنعت خودروسازی کشور در دهه ۷۰ که دوران طلایی صنعت خودرو بود ثبات مدیریتی در این صنعت بود. ایران خودرو و سایپا فعلی نیز ماحصل زحمات و تلاش‌های مدیران خودروسازی در آن دوران است، هر چند که نباید تلاش مدیران بعدی را نادیده گرفت.

در ادامه مهدی بخشی زاده، مدیر تولید و خدمات فنی شرکت رادیاتور ایران با بیان اینکه این شرکت با سالانه دو میلیون قطعه از تامین کنندگان اصلی رادیاتور برای شرکت‌های خودروسازی است، عنوان کرد: شرکت رادیاتور ایران، محصولات خود را بر اساس سفارش گذاری خودروساز در دو نوع آلمینیومی و مسی و برنجی تولید می‌کند که معمولا سفارش خودروسازان از نوع رادیاتور‌های آلمینیومی به دلیل قیمت تمام شده پایین‌تر آن است. البته که کیفیت رادیاتور‌های آلمینیومی با رادیاتور‌های مسی و برنجی برابری می‌کند و تنها تفاوت آنها در طول عمر است که عمر رادیاتور‌های آلمینیومی تقریبا ۵ سال کمتر از رادیاتور‌های مسی و برنجی است.

شرکت رادیاتور ایران از شرکت‌های پیشرو در به روز رسانی ماشین آلات و تجهیزات قطعه سازی

وی درباره سهم بازار تولیدات این شرکت افزود: ۳۰ تا ۵۰ درصد رادیاتور محصولات ایران خودرو نظیر پژو ۴۰۵، سمند، دنا و پژو ۲۰۶ و محصول ال ۹۰ از رادیاتور‌های آلمینیومی و ۳۰ تا ۵۰ درصد رادیاتور محصولات ایران خودرو و ایران خودرو دیزل و و ۵۰ درصد نیاز بازار افترمارکت از رادیاتور‌های مسی و برنجی این شرکت تامین می‌شود. البته اخیرا نیز قراردادی با شرکت کرمان موتور برای تامین رادیاتور محصول جی ۴ و جی ۵ این شرکت داشتیم.

مدیر تولید و خدمات فنی شرکت رادیاتور ایران در ادامه به بازار‌های صادراتی این شرکت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روسیه، ارمنستان، آذربایجان، عراق و ترکیه از بازار‌های صادراتی ما هستند. در دهه ۸۰ نیز تامین کننده رادیاتور‌های مسی و برنجی برای شرکت پژو فرانسه و محصول لادا لهستان بودیم.

بخشی زاده رادیاتور ایران را از شرکت‌های پیشرو در به روز رسانی ماشین آلات و تجهیزات دانست و تاکید کرد: در حالی که دستگاه‌های مونتاژ ما از کشور کره و لهستان وارد شده و به صورت نیمه اتوماتیک عمل می‌کنند، رقبای ما به دلیل واردات دستگاه‌ها و تجهیزات خود از کشور چین در تعمیرات و نگه داری این دستگاه‌ها دچار مشکل هستند.

شرکت رادیاتور ایران از شرکت‌های پیشرو در به روز رسانی ماشین آلات و تجهیزات قطعه سازی

وی با بیان اینکه شرکت رادیاتور ایران مجهز به انباری با ظرفیت ۱۰۰ تا ۲۰۰ تن قطعه است، خاطرنشان کرد: این انبار به سیستم ردیابی با قابلیت شناسایی بارکد تجهیز شده که نظیر آن با این دقت در کشور وجود ندارد. این سیستم امکان ردیابی محصول، بازار فروش، محل کالا‌های مرجوعی، ارائه خدمات کیفی در دوره گارانتی و جلوگیری از تقلب در تولید محصولات رادیاتور ایران را برای ما تسهیل می‌کند.

همچنین مهدی محمدی، مدیر کیفیت شرکت رادیاتور ایران بیان کرد: شرکت رادیاتور ایران اواخر دهه ۶۰ به این آزمایشگاه تجهیز شده و در حال حاضر دارای استادارد ایزو ۱۷۰۲۵ نسخه ۲۰۱۷ است که کلیه مواد اولیه ورودی برای تولید قطعه مورد تست و آزمون‌های مختلف از جمله آزمون عملکردی دوام جهت حصول اطمینان از کیفیت قطعه قرار گرفته و در نهایت مطابق با الزامات و استاندارد‌های بین المللی وارد خط تولید می‌شوند.

شرکت رادیاتور ایران از شرکت‌های پیشرو در به روز رسانی ماشین آلات و تجهیزات قطعه سازی

مدیر کیفیت شرکت رادیاتور ایران با اعلام اینکه این آزمایشگاه از آزمایشگاه‌های مرجع و همکار استاندارد است، یادآور شد: این آزمایشگاه محل تست رادیاتور‌های وارداتی که از گمرکات ایران برای ما ارسال می‌شود، است و این رادیاتور‌ها مطابق با استاندارد‌های تعریف شده مورد آزمون قرار می‌گیرند.

رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران
رادیاتورایران

ارسال نظر