به گزارش کارنا، سپهر دادجویی توکلی، سخنگوی شورای رقابت در برنامه تلویزیونی گفت: تنها ۵ درصد از توان شورای رقابت به حوزه خودرو اختصاص پیدا کرده و با پروندههای بزرگی همچون فولاد، یوتیلیتیها، تاکسیهای اینترنتی و غیره روبهرو هستیم.
سخنگوی شورای رقابت گفت: بعد از ورود مجدد شورای رقابت به عرصه قیمتگذاری خودروها، در گام نخست کارگروهی بر مبنای یک خرد جمعی تشکیل شد که منجر به مصوبه ۵۴۳ شد.
وی ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل (مصوب ۱۱ بهمن ۱۴۰۱)، مبنای تنظیم قیمت خودرو بر اساس ضوابط قیمتگذاری، مصوب هیأت تعیین و تثبیت قیمتهاست که توسط سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و به وزارت صمت اعلام میشود.
دادجویی توکلی تاکید کرد: البته این به معنای کنار گذاشته شدن کامل شورای رقابت از قیمتگذاری خودرو نیست و صرفاً وظیفه ابلاغ مصوبه قیمتها و قیمتگذاریها بر دوش وزارت صمت افتاده و از این پس نظارت شورا درباره محاسبه و ابلاغ محاسبه، پسینی خواهد بود و چنانچه در نحوه اجرا، شاهد ایراد باشد، ورود خواهد کرد.
وی اضافه کرد: با توجه به فصل نهم قانون اصل ۴۴ اساسی، شورای رقابت دارای ظرفیت عالی برای پیگیری و مطالبات مردم است. این شورا متشکل از نمایندگان، متخصصین وزارت صمت، وزارت اقتصاد و قاضیهای برجسته کشور است که با اکثریت آرا یک طرح تبدیل به مصوبه میشود.
سخنگوی شورای رقابت در پایان با بیان اینکه همچنان نظارتگر و پاسخگوی شکایات و مطالبات مردم هستیم، گفت: طی ۱۰ روز گذشته بیش از ۲۰۰۰ شکایت از خودروسازان داخلی را بررسی کرده و به نتیجه رساندیم.
ارسال نظر