۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
اختصاصی
خودروسازان به بهانه آپشن مصرف کننده را بازی می دهند + فیلم
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزایش قیمت خودرو‌های داخلی به بهانه تغییر آپشن را نوعی استفاده ابزاری از حقوق مصرف کننده دانست.
کد خبر: ۶۰۹

به گزارش کارنا، بهزاد رحیمی با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو به بهانه نصب آپشن قابل قبول نیست، اظهار داشت: متاسفانه خودروسازان داخلی در غیاب رقبا و با ایجاد بازاری انحصاری و افزایش قیمت خودرو به بهانه تغییر آپشن مصرف کننده را بازی می‌دهند در حالی که هیچ یک از این آپشن‌ها تاثیری بر عملکرد خودرو ندارند.

وی افزود: تغییر خودرو بنزینی به برقی را می‌توان آپشن محسوب کرد، اما اضافه شدن آینه تاشو به خودرو آپشن نبوده و در صنعت خودرو دنیا نیز مرسوم نیست.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا تاکید کرد: قطعا با انحصارزدایی و ایجاد رقابت در صنعت خودرو این نوع استفاده‌های ابزای از حقوق مصرف کننده نیز از بین خواهد رفت.

رحیمی در ادامه کاهش عرضه خودرو را عامل اصلی اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار عنوان و بیان کرد: متاسفانه در مقطعی به موازات افزایش تقاضا نتوانسته ایم خودرو به میزان نیاز تولید کنیم و این شکاف بین عرضه و تقاضا موجب تبدیل شدن خودرو به کالای سرمایه‌ای شده و در نتیجه مردم با هدف سرمایه گذاری اقدام به خرید خودرو می‌کنند.

وی با بیان اینکه با افزایش عرضه از محل تولیدات داخل و واردات باید به نیاز بازار پاسخ داد، اظهار داشت: مادامی که نیاز مصرف کننده در بازار خودرو به درستی پاسخ داده نشود، تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار نیز تداوم خواهد داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیاز سالانه ما به خودرو حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه است، خاطرنشان کرد: اگر خودروسازان قادر به این میزان تولید خودرو نیستند قاعدتا باید این ما به التفاوت میان عرضه و تقاضا را از طریق واردات جبران کرد.

تعداد بازدید : 7

ارسال نظر