اندکی پس از عرضه پژو 206 به بازار، ایران خودرو، که جای خالی سدانی با ابعادی کوچکتر از خانواده سمند و 405 را در سبد محصولاتش خالی میدید، پروژه تولید مدل صندوقدار این فرانسوی را با همکاری پژو آغاز کرد.
نتیجه این پروژه، عرضه سری نخست 206 صندوقدار در سال 1386 و با نام «آرین» بود. از آنجاییکه فرانسویها از اسمش ناراضی بودند، ایران خودرو خیلی زود، نامش را 206SD تغییر داد.
این سدان کامپکت در ابتدا با هشت تیپ مختلف فروخته میشد، اما از سال 1393 به بعد، فقط تولید فولترین نسخه آن، یعنی تیپ V8، ادامه پیدا کرد.
از جمله معدود تفاوتهای فنی 206 صندوقدار نسبت به 206 هاچبک، میتوان به تغییر اتصالات فنربندی عقب اشاره کرد که منجر به بهبود فرمانپذیری این مدل نسبت به تیپ 5 شده است.
سایر مشخصات فنی این خودرو نیز مشابه 206 تیپ 5 است.
ایران خودرو از اوایل سال 98 سه آپشن «سنسور عقب»، «ترمز دیسکی عقب» و «سی دی پلیر» را از تجهیزات استاندارد تیپ V8 حذف کرد.
برای مشاهده قیمت خودرو کلیک کنید.
ارسال نظر