هرچند از اواخر سال ۹۴، ایران خودرو ثبتنام ۲۰۷ جدید را آغاز کرد، اما اولین سری آن در مدل ۹۵ بدست مشتریانش رسید. ۲۰۷ نیوفیس به لحاظ ظاهری تنها در فرم چراغها (اضافهشدن دیلایت) و طراحی مجدد آینههای جانبیاش (اضافهشدن راهنمای LED) با سری اول ۲۰۷ متفاوت است.
درون کابین نیز یک مانیتور لمسی (با دوربین و نویگیشن) به بالای کنسول اضافه شده، سیستم صوتی تغییر کرده و به هندزفری مجهز شده، فرمان دارای دکمههای کنترلی است و اهرم تنظیم سیستم صوتی نیز در زیرفرمان دیده میشود. اما ایران خودرو از پاییز ۹۷، «رینگ آلومینیومی» و «کروز کنترل» را از تجهیزات استاندارد ۲۰۷ دندهای و همچنین «رینگ آلومینیومی» را از تجهیزات استاندارد ۲۰۷ اتومات حذف کرد. همچنین از ابتدای سال ۹۹ نیز آپشن جدید «فرمان برقی» نیز برای خریداران پژو ۲۰۷ هاچبک، قابل سفارش شد. ایران خودرو همچنین از نیمه دوم سال ۹۹، پژو ۲۰۷ هاچبک پانوراما را به بازار فرستاد؛ خودرویی که هم در نسخه دندهای و هم در نسخه اتومات عرضه شده است.
نکته جالب اینجاست که ایران خودرو در ۲۰۷ هاچبک سقف پانوراما، «ترمز عقب دیسکی» را هم سفارشی کرده درحالیکه در ۲۰۷ هاچبک سقف فلزی، ترمزهای جفت دیسکی بصورت استاندارد هستند؛ بنابراین برای خریداری ۲۰۷ هاچبک پانوراما دندهای، باید چک کنید و ببینید آیا چهار آپشن «فرمان برقی»، «رینگ آلومینیومی»، «کروزکنترل» و «ترمز عقب دیسکی» روی خودروی موردنظرتان نصب شده یا خیر. از اواخر بهار ۱۴۰۰ نیز ایران خودرو، سیستم مالتیمدیای ۲۰۷ را بهروزسانی کرد و قابلیت جدید MirroLink را برای اولینبار به آن افزود؛ قابلیتی که به شما این امکان را میدهد تا از اپلیکیشنهای اندروید و iOS موبایلتان، در مالتیمدیا ۲۰۷ نیز استفاده کنید. به دلیل اضافهشدن «میرور لینک»، دو ویژگی قدیمی یعنی دیویدی پلیر و نویگیشن آفلاین نیز از مالتیمدیای جدید ۲۰۷ حذف شده است.
ایران خودرو در بهار ۱۴۰۱ عرضه پژو ۲۰۷ ام سی را شروع کرد که بدلیل داشتن سقف قرمز، به ۲۰۷ دو رنگ نیز معروف شد. با اینکه ۲۰۷MC به رینگ مشکی و تریم قرمز (هم در نمای بیرونی و هم در نمای داخلی خودرو) مزین شده، اما مهمترین تفاوتش با سایر اعضای خانواده ۲۰۷ در داشتن موتور TU۵P به همراه گیربگس جدید ۶AT است؛ بنابراین نسبت به مابقی ۲۰۷ ها، هم خروجی بهتری در قدرت و گشتاور داشته و هم مصرف سوخت پایینتری را به ارمغان آورده است. پژو ۲۰۷MC آپشنهایی مانند ترمز دیسکی عقب، فرمان برقی، کروز کنترل و رینگ آلومینیومی را بصورت استاندارد دارد. ایران خودرو از نیمه دوم سال ۱۴۰۱، تولید پژو ۲۰۷ اتوماتیک (هم با سقف فلزی و هم با سقف شیشهای) را نیز آغاز نمود که موتور TU۵P و گیربکس جدید AT۶ دارد.
شرکت ایران خودرو در نیمه اول ۱۴۰۲ تلاش کرد تا جای خالی پژو ۲۰۶ را در خانواده ۲۰۷ پر کند. به همین دلیل نیز دو تیپ جدید برای پژو ۲۰۷ را به بازار فرستاد. تیپ اول، اصطلاحا TU۳ نام دارد چراکه موتور ۱۳۶۰ سیسی ۸ سوپاپ تی. یو. سه روی آن گذاشته بودند. پژو ۲۰۷ تیپ TU۳ در واقع همان پژو ۲۰۶ تیپ ۳ بود ولی با بدنه ۲۰۷ عرضه میشد! این یعنی فرمان هیدرولیک، ترمز عقب کاسهای، رینگ ۱۴ اینچ فولادی و شیشه بالابر برقی جلو و عقب دارد. البته برخلاف ۲۰۶ تیپ ۳، ایران خودرو روی ۲۰۷ تیپ TU۳، کروز کنترل را بصورت استاندارد نصب کرده است. دومین تیپی که در سال ۱۴۰۲ براساس ۲۰۶، اما برای خانواده ۲۰۷ عرضه گردید، اصطلاحا با نام تیپ ۵ معرفی شد. این محصول نیز در واقع همان ۲۰۷ بود که داشبورد ۲۰۶ را روی آن گذاشته بودند. البته ایران خودرو، اکثر آپشنهای خوب پژو ۲۰۷ را از روی ۲۰۷ تیپ ۵ حذف کرده است: فرمان برقی، رینگ آلومینیومی، ترمز دیسکی عقب، سنسور عقب، مالتی مدیا و کروزکنترل از جمله آپشنهایی هستند که روی ۲۰۷ تیپ ۵ وجود ندارد.
برای رعایت استانداردهای اجباری ایمنی، شرکت ایران خودرو از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ تولید نسخههای ارتقایافته را آغاز کرد. پژو ۲۰۷ ارتقایافته به سیستم کنترل پایداری (ESC) و کنترل کشش (TCS) مجهز شده، سنسور فشار باد تایر (TPMS) داشته و نشانگر تعویض دنده (GSI) را هم دارد.
برای مشاهده قیمت خودرو کلیک کنید.
ارسال نظر