۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰
اختصاصی
اقبال کم خودروسازان داخلی به استفاده از موتورهای کم حجم + فیلم
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: رشد مصرف سوخت تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد، اما در وهله نخست استاندارد بودن سوخت تولیدی به منظور تامین انرژی لازم در خودرو و پس از آن بهینه سازی موتور خودرو‌ها و به تناسب آن استانداردسازی سوخت مصرفی در خودرو‌ها توسط شرکت‌های خودروسازی از فاکتور‌های مهم کاهش مصرف سوخت به شمار می‌روند.
کد خبر: ۳۵۱۵

به گزارش کارنا، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تولید خودرو‌های غیر استاندارد را بر رشد مصرف سوخت در کشور موثر دانست و عنوان کرد: واردات خودرو در حد معقول و تعرفه‌های پایین می‌تواند به ایجاد رقابت در خودروسازی و ارتقای تکنولوژی ساخت خودرو در کشور کمک کند.

فریدون عباسی دوانی با اشاره به افزایش بی رویه مصرف بنزین در کشور بیان کرد: رشد مصرف سوخت تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد، اما در وهله نخست استاندارد بودن سوخت تولیدی به منظور تامین انرژی لازم در خودرو و پس از آن بهینه سازی موتور خودرو‌ها و به تناسب آن استانداردسازی سوخت مصرفی در خودرو‌ها توسط شرکت‌های خودروسازی از فاکتور‌های مهم کاهش مصرف سوخت به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: متاسفانه علیرغم طراحی و ساخت موتور‌های سه سیلندر در مرکز تحقیقات شرکت‌های خودروسازی، اما خودروسازان کشور کمتر از موتور‌های کم حجم در تولیدات خود استفاده می‌کنند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا به نقش غیر استاندارد بودن خودرو‌های داخلی بر رشد مصرف سوخت در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به فناوری قدیمی خودرو‌های داخلی نسبت به نمونه‌های خارجی، واردات خودرو در حد معقول و تعرفه‌های پایین می‌تواند به ایجاد رقابت در خودروسازی و ارتقای تکنولوژی ساخت خودرو در کشور کمک کند.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: واردات خودرو انگیزه خودروسازان داخلی برای تولید خودرو‌های به روز و با مصرف سوخت پایین را افزایش داده و در نهایت منجر به کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف بنزین و جلب رضایتمندی مردم خواهد شد.

تعداد بازدید : 9

ارسال نظر