۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳
معرفی خودروی اقتصادی تویوتا / کرولا چه آپشن هایی دارد؟
در این گزارش به معرفی و بررسی خودرو تویوتا کرولا می‌پردازیم.
کد خبر: ۳۶۲۸

به گزارش کارنا، تویوتا یکی از برند‌های پرطرفدار و پرفروش در بازار خودرو ایران است. تویوتا کرولا یکی از پرطرفدارترین خودرو‌های وارداتی در ایران است. همچنین تویوتا کرولا به دلیل داشتن قیمت و هزینه‌های کمتر نسبت به سایر خودرو‌های وارداتی به عنوان یک خودروی وارداتی اقتصادی شناخته می‌شود.

تویوتا کرولا سدان شهری خانوادگی که جز پر تیراژترین و حتی پرفروش‌ترین ماشین‌های جهان است. کرولا از سال ۱۹۶۶ روی خط تولید شرکت ژاپنی تویوتا قرار گرفت و درحال‌حاضر نسل دوازدهم این خودرو در جهان عرضه می‌شود. در این ۵۰ سال حدودا ۵۰ میلیون دستگاه کرولا در سراسر جهان با بدنه، موتور و آپشن‌های مختلف به فروش رفته است. نسل یازدهم تویوتا کرولا یعنی مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در بازار کشورمان در دو نسخه GLI و XLI موجود هستند.

اینکه یک خودرو بتواند عنوان پرفروش‌ترین ماشین جهان را با وجود برند‌ها و مدل‌های مختلف ماشین در سراسر جهان به دوش بکشد، کار آسانی نیست. دلیل فروش بالا تویوتا کرولا کم خرجی، سواری راحت، امنیت بالا و البته قیمت اقتصادی آن است. هرچند مورد آخر در کشور ما صدق نمیکند و قیمت بالا در بازار خودرو ایران دارد!

مشخصات فنی تویوتا کرولا
خودروی تویوتا کرولا تا کنون در قالب مدل‌های متعددی به بازار عرضه شده که موتور بسیاری از آن‌ها به لحاظ گنجایش و توان با یکدیگر متفاوت بوده است.

با این حال در این مطلب به نسخه‌های مختلف این خودرو کاری نخواهیم داشت و تنها به مشخصات فنی مدل ۲۰۱۶ آن اشاره خواهیم نمود. مدل مذکور یعنی نسخه‌ای از این خودرو که به ایران وارد شده است از وجود یک موتور بنزین‌سوز تنفس طبیعی با بهره‌مندی از سیستم انژکتور در کنار سیستم‌های Dual VVT-i و DOHC بهره می‌برد.

تویوتا کرولا نسل یازدهم با یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر میهمان بازار خودرو کشورمان شده است. این پیشرانه توان تولید ۱۴۳ اسب بخار قدرت در ۶۲۰۰ دور در دقیقه و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور در ۳۶۰۰ دور در دقیقه را دارد و چنین نیرویی را از طریق یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

تویوتا کرولا برای رساندن سرعت خود از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به حدود ۱۱ ثانیه زمان نیاز دارد و مصرف ترکیبی آن نیز ۷.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است که برای یک سدان خانوادگی مصرف مناسبی به نظر می‌رسد.

جدول مشخصات فنی تویوتا کرولا ۲۰۱۴

نام خودرو

تویوتا کرولا

کشور سازنده

ژاپن

سال (طراحی)

۲۰۱۴

موتور

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور

۱۹۸۷ سی سی

تنفس موتور

تنفس طبیعی

انتقال نیرو

دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت

۱۴۵ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۸۷ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه

جعبه دنده

۴ دنده خودکار

شتاب ۰ تا ۱۰۰

۹.۷ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۹۵ کیلومتر در ساعت

وزن

۱۳۵۰ کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

۴۶۲۰ طول – ۱۷۷۵ عرض – ۱۴۶۱ ارتفاع

فاصله بین دو محور

۲۷۰۰ میلیمتر

مصرف سوخت داخل شهر

– لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت خارج از شهر

– لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

۵۵ لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

امکانات و آپشن‌های رفاهی تویوتا کرولا
تویوتا کرولا E ۱۷۰ با دو تیپ XLI و GLI در بازار ایران حضور دارد که تیپ GLI نمونه فول این خودرو محسوب می‌شود و در مقایسه با تیپ XLI از امکانات بیشتری برخوردار است. کرولا در بازار‌های جهانی یک خودرو اقتصادی به شمار می‌رود، به همین دلیل از آپشن‌های متنوعی برخوردار نیست که منطقی هم به نظر می‌رسد. اما این خودرو در بازار کشور ما در زمره خودرو‌های اقتصادی قرار نمی‌گیرد و خریداران انتظار آپشن‌های به مراتب بروزتری را از این سدان ژاپنی دارند.

ازجمله آپشن‌ها و امکانات رفاهی که در تویوتا کرولا به کاررفته است می‌توان به کروز کنترل، سنسور‌های جلو و عقب، مانیتور ۷ اینچی به همراه ۶ بلندگو، سیستم ورود بدون کلید، آینه‌های جانبی برقی و چند آپشن اشاه کرد.

در مقایسه آپشن‌ها و امکانات رفاهی تویوتا کرولا با رقبا، بازهم کفه ترازو به نفع خودرو‌هایی همچون مزدا ۳، هیوندای النترا ۲۰۱۷ یا کیا سراتو وارداتی سنگینی می‌کند. برای نمونه مزدا ۳ نیو علاوه بر برخورداری از آپشن‌های موجود در تویوتا کرولا به آپشن‌های دیگری همچون سیستم کنترل کشش و پایداری، سنسور باران، نویگیشن، اتولایت، چراغ‌های چرخشی، امکان تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت به صورت برقی و برخی موارد دیگر نیز مجهز است. هیوندای النترا نیز ازلحاظ آپشن و امکانات رفاهی در سطحی مشابه با مزدا ۳ نیو قرار دارد؛ بنابراین تویوتا کرولا در این زمینه هم مغلوب رقبای خود می‌شود.
منبع: تیتر کوتاه

ارسال نظر