به گزارش کارنا، تنها ۰.۹۲۶ درصد از خودروهای فروخته شده توسط تویوتا، لکسوس و سایر شرکتهای تابعه در سال گذشته، خودروهای برقی باتری بودند. با در نظر گرفتن این موضوع، این شرکت معتقد است که هنوز نیاز به موتورهای احتراقی وجود دارد.
طی یک سخنرانی که در حضور ۲۰۰ مدیر شرکت برگزار شد، رئیس آکیو تویودا برنامههای خود را برای "پروژه توسعه موتور بزرگ" اعلام کرد. اظهارات او مطابق با خبری است که در نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۲۴ منتشر شد، جایی که او از این فرصت استفاده کرد تا به همه بگوید: "ما به تولید خودروها با موتور احتراقی ادامه خواهیم داد. "
در جلسه پرسش و پاسخ، تویودا عقیده خود را ابراز کرد که صرف نظر از پیشرفتهای فناوری، سهم بازار خودروهای برقی باتری هرگز از ۳۰ درصد فراتر نخواهند رفت. در نتیجه، ۷۰ درصد باقیمانده توسط خودروهای بنزینی، هیبریدی و خودروهای الکتریکی سلول سوختی تامین خواهد شد.
ارسال نظر