۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶
خودروی محبوب روز بازار‌های جهانی در ایران چند؟!
شنیده‌ها حاکی از آن است که خودرو چری تیگو ۹ پلاگین هیبریدی به ایران خواهد آمد. قابلیت‌های زیاد این خودرو باعث شده است در بازار‌های خارجی موردتوجه و استقبال زیادی قرار بگیرد.
کد خبر: ۳۷۸۳

به گزارش کارنا، چری تیگو ۹ پلاگین هیبریدی در حال حاضر در چین با قیمتی معادل ۱.۰۵۶ میلیارد تومان عرضه شده است. با این حال هنوز قیمت قطعی آن در بازار ایران نهایی نیست.

تیگو ۹ بعد از چین در خیابان‌های روسیه ظاهر شده است؛ خودرویی که در بین هیبریدی‌ها طراحی و قابلیت‌های متفاوتی دارد. به همین دلیل در بازار‌های خارجی با استقبال قابل قبولی روبرو شده است.

ویژگی فنی چری تیگو ۹ پلاگین هیبریدی
این خودرو دارای ۳۵۴ اسب بخار، ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور و شتابی ۷ ثانیه‌ای است. همچنین مصرف سوخت متوسط و برد حرکتی چری تیگو ۹ PHEV به ترتیب ۵.۲ لیتر در صد کیلومتر، برد خالص برقی آن ۱۲۰ کیلومتر و مصرف ترکیبی آن ۱۴۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

داخل خودرو چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید دارای کنترل مرکزی شناور ۱۵.۶ اینچی، صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، LCD کامل و فرمان D شکل است.

همچنین تیگو ۹ هیبرید با تراشه Qualcomm Snapdragon ۸۱۵۵ طراحی شده است. در طراحی داخلی خودرو کنسول مرکزی شامل صفحه شارژ ۵۰ وات موبایل، جالیوانی و دکمه چرخشی وجود دارد. از دیگر ویژگی متمایز طراحی این خودرو قطعات مشکی شامل ریل سقفی و جزئیات کرومی حاشیه شیشه‌های جانبی است.

سیستم مولتی مدیا این خودرو شامل HUD، سیستم صوتی با ۱۴ بلندگوی سونی، نورپردازی محیطی ۲۵۶ رنگ، سوپر آی دی (ورود سریع با تشخیص چهره، تشخیص صدا یا بلوتوث)، سیستم پایش راننده و دستیار صوتی است.

در تیگو ۹ هیبرید به جز تریم پایه، تمام سری به صورت استاندارد دارای عملکرد‌های کمکی رانندگی سطح ۲ بوده و همچنین صندلی راننده تنظیم ۶ جهته، تنظیم ۴ جهته کمری، ماساژ، تهویه و گرمایش دارد. صندلی همراه با فشار دکمه صاف می‌شود که این قابلیت برای ردیف دوم و سوم نیز وجود دارد و می‌توانند به یک تخت ۲.۱ متر مربعی تبدیل شوند.
منبع: خبرگردون

ارسال نظر