۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
همکاری هواوی و چری برای رقابت با این مدل از تسلا
شرکت‌های هواوی و چری از جدیدترین محصول مشترک خود به نام «لوکسید اس۹» (Luxeed S9) رونمایی کردند.
کد خبر: ۳۹۳۵

به گزارش کارنا، این شاسی‌بلند کوپه قرار است رقیب مستقیم مدل محبوب تسلا مدل Y باشد و دارای ویژگی‌ها و فناوری‌های چشمگیری با قیمتی رقابتی است.

قرار است لوکسید اس۹ در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ وارد بازار چین شود. این خودرو بر روی معماری مدولار پیشرفته E۰X شرکت چری ساخته شده که به باتری سیلیکون کاربید با ولتاژ بالا ۸۰۰ V مجهز است. پیش‌بینی می‌شود که S۹ از همان سامانه انتقال قدرتی استفاده کند که در مدل سدان Luxeed S ۷، به کار رفته است. این خودرو در دو نسخه دیفرانسیل عقب و چهارچرخ متحرک با توان‌های ۲۸۸ اسب بخار و ۴۸۹ اسب بخار ارائه می‌شود.

با قیمت‌های تخمینی بین ۳۹ هزار تا ۵۱ هزار و ۴۰۰ یورو، لوکسید اس۹ قصد دارد، مدل Y تسلا را در بازار چین تحت‌الشعاع قرار دهد. این استراتژی قیمت‌گذاری تهاجمی و مجموعه ویژگی‌های گسترده S۹ می‌تواند آن را به گزینه‌ای جذاب برای علاقه‌مندان به خودرو‌های الکتریکی با بودجه محدود تبدیل کند.

توانایی‌های فناوری هواوی در ویژگی‌های پیشرفته S ۹ مشهود است. این خودرو به سیستم کمک رانندگی ADS ۳.۰ هواوی مجهز شده است، که یک مجموعه پیچیده از فناوری‌ها است که ایمنی و راحتی را در جاده بهبود می‌بخشد. طراحی بیرونی لوکسید اس۹ از سدان Luxeed S۷ و Aito M۹ الهام گرفته و دارای یک زیبایی‌شناسی مدرن و آیرودینامیک است.

لوکسید اس۹ نشانه همکاری فزاینده بین خودروسازان سنتی و غول‌های فناوری است. این همکاری امکان ادغام آخرین فناوری‌ها را در خودرو‌ها فراهم می‌کند و عملکرد و جذابیت آن‌ها را برای مخاطبان گسترده‌تری افزایش می‌دهد. ترکیب قیمت مناسب، عملکرد بالا و فناوری پیشرفته در لوکسید اس۹ که با شهرت هواوی و چری پشتیبانی می‌شود، می‌تواند به‌خوبی آن را به یک رقیب قدرتمند برای تسلا مدل Y تبدیل کند.
منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر