۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۱
اختصاصی
چرا کیفیت خودروهای داخلی به رغم افزایش نظارت ها همچنان پایین است؟
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم: برخلاف ادعای خودروسازان و سازمان ملی استاندارد مبنی بر استانداردسازی خودرو‌های تولید داخل، اما عملا استانداردی را در خودرو‌های عرضه شده به بازار مشاهده نمی‌کنیم.
کد خبر: ۳۸۴۵

به گزارش کارنا، علیرغم نظارت وزارت صمت و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان نهاد زیرمجموعه سازمان ملی استاندارد بر کیفیت خودرو‌های تولیدی در کشور، اما همچنان شاهد تولید و عرضه خودرو‌های با کیفیت نه چندان مطلوب و گله مندی مشتریان از کیفیت خودرو‌های تولید داخل هستیم. درباره چرایی این مسأله با دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم  و منتخب مجلس دوازدهم شورای اسلامی با انتقاد از کیفیت خودرو‌های تولید داخل عنوان کرد: بنده به عنوان نماینده ملت و عضوی از این جامعه که مطالبات مردم را پیگیری کرده و خود نیز از خودروی تولید داخل استفاده می‌کنم به هیچ عنوان کیفیت خودرو‌های داخلی را قابل قبول نمی‌دانم و متاسفانه قطعاتی که در خودرو‌های داخلی استفاده می‌شوند به خصوص قطعات مرتبط با سیستم برق خودرو کیفیت لازم را ندارند.

وی تصریح کرد: برخلاف ادعای خودروسازان و سازمان ملی استاندارد مبنی بر استانداردسازی خودرو‌های تولید داخل، اما عملا استانداردی را در خودرو‌های عرضه شده به بازار مشاهده نمی‌کنیم.



نماینده مردم سبزوار در گفتگو با خبرنگار کارنا اضافه کرد: در شرایطی که مردم به سبب انحصار در خودروسازی، هزینه بالایی را برای خرید خودرو در کشور پرداخت می‌کنند باید خودروسازان را به گارانتی تولیدات خود به نحوی که موجب جلب اعتماد مردم به صنعت خودرو کشور شود، مکلف کرد.

محبی نجم آبادی تاکید کرد: از سوی دیگر کمیسیون صنایع مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی در حوزه خودرو موظف به پیگیری این مسأله و نظارت بر عملکرد سازمان ملی استاندارد و دیگر نهاد‌های متولی در حوزه نظارت بر کیفیت خودرو‌ها می‌باشد.

به گزارش کارنا٬همچنین علی بابایی کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم و منتخب مجلس دوازدهم درباره علل عدم ارتقای کیفیت خودرو‌های داخلی در سال‌های اخیر علیرغم افزایش نظارت‌ها اظهار داشت: مادامی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سازمان ملی استاندارد و وزارت صمت به عنوان نهاد‌های ناظر بر کیفیت خودرو‌های تولیدی، زیرمجموعه دولت هستند نمی‌توان انتظار بهبود کیفیت در خودرو‌های تولید داخل را داشت چراکه دولت بیش از آن که به فکر مردم باشد، مدافع حقوق خودروسازان است.

نماینده مردم ساری در پایان بیان کرد: اگر سازمان‌های کنترل کیفی در حوزه خودرو زیرمجموعه قوه قضاییه و یا ارگان‌های دیگر قرار بگیرند قاعدتا در حوزه نظارت بر کیفیت خودرو‌های داخلی عملکرد بهتری خواهند داشت.

ارسال نظر