۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
یک کارشناس بازار سرمایه:
رشد سهام خودرویی در دولت موقت دور از انتظار است
کارشناس بازار سرمایه: با توجه به نگرانی‌ها نسبت به آینده سیاسی کشور حتی ممکن است شاهد افت بیشتر نماد‌های خودرویی در بازار سهام باشیم مگر اینکه دولت موقت تصمیمات جدیدی را در حوزه خودروسازی اتخاذ کند که البته بعید به نظر می‌رسد.
کد خبر: ۳۹۳۹

به گزارش کارنا، به گزارش کارنا، یک کارشناس بازار سرمایه با پیش بینی روند سهام خودرویی در ماه‌های آینده عنوان کرد: با توجه به تغییرات احتمالی در بدنه دولت و تغییر سیاست‌ها در صنعت خودرو، انتظار تغییر و تحولات مثبت در روند سهام خودرویی در یک ماه آینده دور از ذهن خواهد بود.

حمید میرمعینی با اشاره به وضعیت نه چندان مطلوب نماد‌های گروه خودرو و آینده سهام خودرویی در بازار بورس اظهار داشت: رشد سهام خودرویی مستلزم تغییراتی در حوزه قیمت گذاری، واردات خودرو، تخصیص ارز و سهولت در تامین قطعات شرکت‌های خودروسازی است که با توجه به تغییرات احتمالی در بدنه دولت، تغییر سیاست‌ها در صنعت خودرو نیز به ماه‌های آینده موکول خواهد شد؛ بنابراین انتظار تغییر و تحولات مثبت در روند سهام خودرویی نیز دور از ذهن خواهد بود.

وی یادآور شد: با توجه به نگرانی‌ها نسبت به آینده سیاسی کشور حتی ممکن است شاهد افت بیشتر نماد‌های خودرویی در بازار سهام باشیم مگر اینکه دولت موقت تصمیمات جدیدی را در حوزه خودروسازی اتخاذ کند که البته بعید به نظر می‌رسد.

این کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار کارنا تاکید کرد: چنانچه سیاست‌های کلان کشور در دولت جدید تغییر پیدا کند با توجه به وضعیت بحرانی صنعت خودرو انتظار می‌رود با تصمیمات عاجل، عمیق و موثر سیاست گذاران، این صنعت نیز از وضعیت فعلی نجات پیدا کند.

میرمعینی در پایان بیان کرد: در حال حاضر بازار سرمایه در حال رصد اطلاعات و اخبار منتشر شده در حوزه خودروسازی اعم از قیمت گذاری، واگذاری صنعت خودرو به بخش خصوصی، تامین ارز مورد نیاز و نحوه تامین مالی شرکت‌های خودروسازی است که متاسفانه با توجه به شرایط فعلی و اطلاعات موجود نمی‌توان ورود سرمایه گذاری جدید و روندی رو به رشد را در سهام خودرویی انتظار داشت.

ارسال نظر