۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
اروپایی‌ها به این دلیل از چینی‌ها می‌ترسند!
در شرایطی که چین متهم به فروش خودرو‌های الکتریکی با قیمت‌های مصنوعی پایین است، انتظار می‌رود اتحادیه اروپا در این هفته تعرفه‌هایی را برای آن‌ها اعمال کند. خودروی BYD Seagull یک خودروی برقی الکتریکی کوچک، ارزان و زیباست.
کد خبر: ۳۹۷۹

به گزارش کارنا، قیمت اولیه آن در چین ۹۶۰۰دلار است که اگر به اروپا بیاید، به‌دلیل مقررات ایمنی، انتظار می‌رود حداقل دو برابر این رقم هزینه داشته باشد. اما با توجه به استاندارد‌های خودرو‌های الکتریکی، هنوز هم بسیار ارزان است. برای تولیدکنندگان اروپایی این یک چشم‌انداز نگران‌کننده است.

آن‌ها می‌ترسند که این مرغ دریایی کوچک به‌گونه‌ای مهاجم تبدیل شود و بازار خودرو‌های اروپایی را کساد کند. صنعت خودروی داخلی چین در دو دهه گذشته به سرعت رشد کرده است. نتیجه، توسعه سرسام‌آور شرکت‌هایی مانند BYD بوده است که اکنون با تسلا برای عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو‌های الکتریکی در جهان رقابت می‌کنند.

غول‌های مطرحی مانند SAIC مالک برند MG و جیلی مالک ولوو نیز به بازیگران بزرگی در بازار خودرو‌های برقی تبدیل شده اند. بر اساس گزارش سالانه جهانی EV Look سال گذشته بیش از ۸ میلیون خودروی الکتریکی در چین فروخته شد که حدود ۶۰ درصد کل فروش جهانی است.

با این حال، برای سیاستگذاران اروپا و ایالات متحده، این موضوع باعث نگرانی است. با توجه به اینکه برند‌های چینی ظرفیت مازاد زیادی دارند و به سمت بازار‌های بین المللی حرکت می‌کنند، می‌ترسند شرکت‌های خودشان نتوانند رقابت کنند. آن‌ها ادعا می‌کنند که یارانه‌های سنگین برای تولید داخلی به شرکت‌های چینی اجازه می‌دهد قیمت‌ها را در سطحی نگه دارند که سایر شرکت‌ها برای رسیدن به آن مشکل دارند.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر